ناسا در زیر آب برای ماه‌پیمایی بعدی خود آماده می‌شود!

ناسا از “آزمایشگاه شناوری خنثی” خود برای بازآفرینی شرایط سطح ماه استفاده می‌کند و برای شبیه‌سازی ماه‌پیمایی در زیر آب آماده می‌شود!

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از آی‌ای، ناسا در حال آماده سازی برای انجام مأموریت تاریخی “آرتمیس”(Artemis) است که طی آن اولین زن و یک مرد دیگر را در سال ۲۰۲۴ در قطب جنوب کره ماه پیاده خواهد کرد. اما برای انجام این کار، باید عملیات‌های مرتبط با سطح ماه را آزمایش کند و برخی آزمایشات مانند آزمایشی که در تصاویر جدید مشاهده می‌شود، هیجان انگیزتر از آزمایش‌های دیگر نشان می‌دهند.

به عنوان مثال، عملکرد فضانوردان در لباس فضایی خود در “آزمایشگاه شناوری خنثی”(NBL) ناسا در شرایطی شبیه به آنچه که در سطح ماه یافت می‌شود، آزمایش می‌شوند.

“آزمایشگاه شناوری خنثی”(Neutral Buoyancy Laboratory) یا به طور مخفف(NBL)، یک آزمایشگاه تمرینی برای فضانوردان است که در تاسیسات آموزشی “سونی کارتر” واقع در مرکز فضایی جانسون در هیوستون تگزاس واقع شده است. این آزمایشگاه دارای یک استخر بزرگ سرپوشیده به طول ۲۰۲ فوت(۶۲ متر)، عرض ۱۰۲ فوت(۳۱ متر) و عمق ۴۰ فوت ۶ اینچ(۱۲٫۳۴ متر) است که جهت تمرین راهپیمایی‌های فضایی استفاده می‌شود.

“دارن ولش” مربی آماده سازی “آرتمیس” و سرپرست این آزمایشات گفت: این آزمایش اولیه به تعیین بهترین مکمل امکانات برای توسعه سخت افزار و نیازهای آموزش و ماموریت‌های آرتمیس در آینده کمک خواهد کرد. در عین حال، ما می‌توانیم بازخورد ارزشمندی را درباره ابزارها و روش‌های راهپیمایی فضایی در ماه جمع آوری کنیم که به ما در اطلاع رسانی نسبت به برخی از اهداف ماموریت‌مان کمک می‌کند.

فضانوردان در زیر آب کارهای مختلفی از جمله برداشتن نمونه‌های سنگ ماه و کاشت پرچم آمریکا را انجام می‌دهند. آنها همچنین ارزیابی می‌کنند که چگونه خدمه می‌توانند با خیال راحت از نردبان بالا و پایین بروند و چگونه راهپیمایی‌های موفق در ماه را انجام دهند.

“ولش” گفت: ما می‌توانیم ابزارها را در یک آزمایشگاه زمینی ارزیابی کنیم، اما وقتی لباس فضایی تحت فشار می‌پوشید و مجبورید با وجود محدودیت‌های تحرکی آن حرکت کنید، می‌توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. انجام آزمایشات در NBL برای درک عملکرد انسان و اطمینان از امنیت حداکثری فضانوردان بسیار ارزشمند هستند.

اما کار این تیم فقط محدود به شبیه‌سازی‌های زیر آب نیست. آنها همچنین آزمایشاتی را در محیط‌های مختلف مانند حیاط صخره‌ای “جانسون” انجام می‌دهند که مکانی است که ویژگی های عمومی سطح ماه را شبیه سازی می‌کند.

“ولش” گفت: ما تجربه استفاده از ایستگاه فضایی را داریم، اما باید تعیین کنیم که چگونه می‌خواهیم خدمه را برای انجام عملیات در سطح ماه و در طول این ماموریت‌های خاص آموزش دهیم. کارهای زیادی باید انجام شود تا امکانات برای کار در مأموریت‌های آینده ماه آماده شود و نحوه تسهیل آموزش مشخص شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.