ناشناس‌ها ویکی‌لیکس را رها کردند

فضای سایبر > سایبر
گروه هکرهای ناشناس از وب‌سایت ویکی‌لیکس و بنیان‌گذارش فاصله گرفته و می‌گوید این وب‌سایت افشاگر بیش از اندازه بر روی زندگی شخصی بنیان‌گذار آن متمرکز شده‌است.

No images found

بیانیه‌ای که به تازگی بر روی توئیتر گروه ناشناس منتشر شده شرح می‌دهد که ویکی‌لیکس پس از درخواست کردن پول در ازای دسترسی به مدارک محرمانه، به نمایش یک‌نفره جولیان اسانژ، بنیان‌گذار آن تبدیل شده است.

در این بیانیه آمده است: هدف اصلی تاسیس این وب‌سایت در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در اختیار مردم است که در صورت عدم انتشار آنها،‌برای همیشه محرمانه باقی خواهند ماند. اطلاعاتی که دانستن آنها حق جامعه است. اما این هدف هرروز بیشتر از همیشه نادیده گرفته می شود و حاشیه‌های فعالیت این وب‌سایت افزوده شده است و ما بیشتر به شفاف سازی دولت‌ها و انتشار عمومی اطلاعاتی که دولت‌ها قصد پنهان‌سازی آنها را دارند توجه داریم.

هکرهای ناشناس تا کنون یکی از وفادارترین همراهان و پشتیبانان وب‌سایت ویکی‌لیکس بوده است و اعضای این گروه بارها و بارها برای پشتیبانی از ویکی‌لیکز و اسانژ کمپین‌های آنلاین راه‌اندازی کرده‌اند.

ویکی‌لیکس سرمایه خود را از کمک‌های مالی عمومی به دست آورده است از این رو زمانی که کاربران این سایت متوجه شدند وب‌سایت پیش از نمایش دادن اطلاعات صفحه دریافت کمک‌های مالی را باز می‌کند، بسیار خشمگین شدند. برخی از کاربران پیش از اهدای کمک مالی قادر نیستند اطلاعات منتشر شده را مشاهده کنند.

بر اساس گزارش گاردین، ناشناس‌ها در بیانیه خود اعلام کرده‌اند که ویکی‌لیکس ایده‌ای شگفت‌انگیز بود که غرور آن را نابود کرد و این سایت ایده‌آل‌های آزادی بیان را زیر پا گذاشته است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.