“ناکارآمدی”استیضاح عباسی را رقم زد

جام جم آنلاین: طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان در ۲۱ محور و با بیش از ۶۰ امضا توسط هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد تا محمد عباسی روز یکشنبه ۱۶ مهرماه در صحن علنی مجلس، پاسخگوی مسایلی چون بی توجهی به امور جوانان باشد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین مباحثی چون نحوه عزل و نصب‌ا افراد، دخالت در امور فدراسیون‌ها و تغییرات غیر اصولی آنها ، کمک هزینه بالا به باشگاه‌های حرفه‌ای برخلاف قانون ،مسافرت‌های غیر ضرور به خارج و داخل، بی‌مهری نسبت به پیشکسوتان و قهرمانان ورزش و عدم نظارت بر نحوه قراردادهای بازیکنان تیم‌های لیگ برتر فوتبال از جمله محورهایی است که نمایندگان در خواست کننده استیضاح به آن اشاره کرده اند.‌

نمایندگان خواستار استیضاح وزیر، توجه بیش از حد محمد عباسی به ورزش و غافل ماندن وی از امور جوانان را، از عمده ترین دلایل خود برای پاسخگویی وزیر عنوان کردند. اما مخالفان با یادآوری شرایط کشور و زمان کوتاه باقی مانده از عمر دولت دهم انجام این درخواست را به ضرر کشور دانستند.

 محمد عباسی نیز در واکنش به شنیدن خبر انجام استیضاح خود،این اقدام را به معنای روشن شدن ابهامات دانسته و از آن استقبال کرده و گفته اگر در شرایط فعلی مهم‌ترین مشکل کشور مربوط به بحث ورزش است پس باید بررسی های لازم انجام و نواقص برطرف شود.

موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن ، نماینده خوی و یکی از کسانی که در زمان معرفی وزیر به عنوان موافق وی به دفاع از محمد عباسی پرداخته با اشاره به اینکه اکنون جز موافقان انجام استیضاح است به جام جم آنلاین گفت: ناتوانی وزیر ، این وزارتخانه را به روزمرگی کشانده و او را عاجز از اداره این دستگاه کرده است.

احمد سالک نایب رییس کمسیون فرهنگی و نماینده اصفهان نیز با اشاره به حق قانونی نمایندگان در انجام هر گونه استیضاح گفت: از آنجایی که پایان دولت دهم نزدیک است لذا هیچ لزومی ندارد که مجلس به این مبحث وارد شود.

زهره طبیب زاده نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و یکی از امضا کنندگان در خواست استیضاح وزیر ورزش با اشاره به اینکه ورزا باید به تعهدات خود تا اتمام دولت وفادار باشند گفت: اینکه یک وزراتخانه در سال پایانی دولت رها شود از نظر نمایندگان قانع کننده نیست.

وی با انتقاد از روند پرداخت پول به برخی بازیکنان و فدراسیون ها افزود: این مبالغ صرف مواردی می شود که اصلا بازدهی ندارد.

عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی و نماینده شیروان هم در مخالفت با انجام این استیضاح تاکید کرد: نباید اقدامات خوبی را که از سوی  وزیر در المپیک و پارالمپیک انجام گرفت نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه برخی انتقادات به این وزارتخانه وجود دارد گفت: الان زمان مناسبی برای انجام استیضاح نیست.

سید جلال یحیی زاده نماینده تفت‌و میبد و عضو فراکسیون ورزش در موافقت با انجام این درخواست گفت: اکثر اعضای این فراکسون موافق انجام استیضاح هستند اما هیات رییسه فراکسیون مخالف است بنابرا ین نمی‌توان گفت که همه اعضا مخالف انجام نشدن استیضاح هستند.

این نماینده امضا کننده استیضاح افزود:ما روز یکشنبه ۱۶ مهر منتظر پاسخ های وزیر هستیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.