نامه اعتراضی کمیسیون بهداشت مجلس به تحریم دارویی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرحمان رستمیان با اشاره به نامه فاطمه هاشمی رئیس بنیاد امور بیماریهای خاص به دبیر کل سازمان ملل و نامه بنیاد حمایت از بیماران هموفیلی به سازمان ملل در اعتراض به تحریمهای دارویی کشورهای استکباری علیه مردم ایران٬ گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی، تحریم‌ دارویی غیرقانونی و امری ناپسند است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تحریمهای دارویی کشورهای غربی تنها منحصر به داروهای خاص نمی‌شود٬ افزود: متأسفانه در چند سال اخیر این کشورها محصولاتی مانند واکسن٬ داروهای سرطان و داروهای خاص را تحریم کرده‌اند.

 

رستمیان با اعلام اینکه تحریم دارویی ایران٬ نیت شوم کشورهای غربی را افشا کرده است، یاد‌آور شد: به ‌طور حتم اینگونه اقدامات٬ اظهارات کشورهای غربی را درباره حمایت از حقوق بشر باطل می‌کند.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در رابطه با ذخیره اقلام دارویی٬ تصریح کرد: خوشبختانه این وزارتخانه از چند ماه پیش اقدام به ذخیره و انباشت اقلام دارویی کرده بود از اینرو تمامی داروها به ‌جزء تعدادی از داروهای خاص به‌میزان کافی در کشور وجود دارد.

 

رستمیان از تنظیم نامه‌ای از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در اعتراض به تحریم ناعادلانه دارویی خبر داد و اعلام کرد: قرار شده است این نامه به سازمانهای بین‌المللی در حوزه بهداشتی ارسال شود.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه متاسفانه هم‌اکنون وزارت بهداشت در توزیع تعدادی از داروهای خاص با مشکلاتی مواجه است٬ افزود: به‌طور حتم باید هر چه سریعتر تحریم دارویی ایران برداشته شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.