نام بانک آینده از کجا آمده است؟

۱۲خردادماه،

بینا- شنیده ها ما حاکی از آن است که موسسه کارسازان آینده به نام آینده در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده بود.

به گزارش بنکر (Banker)، قرار بود این موسسه پس از تبدیل شدن به بانک، با نام آینده در شبکه بانکی به فعالیت بپردازد اما بانک مرکزی و ادغامی ها پیش دستی کردند.
سال قبل پس از اعلام انحلال بانک تات، این بانک با دو موسسه مالی و اعتباری صالحین و آتی ادغام شد و بنا به دستور و پیشنهاد بانک مرکزی این سه موسسه فعالیت خود را با نام آینده آغاز کردند و با این نام به ثبت رسیدند.
به رغم آنکه در زمان ادغام این سه موسسه پولی و مالی، نام آینده به ثبت رسیده بود اما مجوز و موافقت بانک مرکزی سبب شد تا این نام متعلق به ادغامی ها شود و کارسازان آینده از داشتن این نام در صورت تبدیل به بانک بی بهره بماند.
البته درویشی معاونت نظارت بانک مرکزی اعلام کرده بود که نام بانک را ترجمه به نام‌های دیگر نشود و با همان نام بانک آینده ( Ayande bank ) ثبت شود.
جدای از این ماجرا باید گفت که اساسا گویا مشکل کمبود نام وجود دارد که موسسات پولی و مالی بعضا سر این قضیه دچار مشکل می شوند. به طور مثال هم اکنون صندوق مهر امام رضا، بانک قرض الحسنه مهر ایران و موسسه مالی و اعتباری مهر که هم اکنون با نام مهر اقتصاد به فعالیت می پردازند، دارای نام مشترک مهر می باشند و در صورت تبدیل آنها به بانک ماجرای نام آنها دستخوش تغییراتی قرار خواهد گرفت.
به نظر می رسد، تشابه نام این موسسات در زمانی که یکی از این موسسات دچار مشکل شوند، کمی برای آنها دردسر ساز خواهد بود و کمی حیثیت و اعتبار آنها مورد خدشه ناگهانی قرار می گیرد./موج

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.