نام ستاد منشور اخلاقی عوض می‌شود

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – مسئولان فدراسیون فوتبال مجبورند نام کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای که در فوتبال ایران با نام ستاد منشور اخلاقی شناخته می‌شود را عوض کنند.

به گزارش ممتاز؛ به نقل از هوشنگ نصیرزاده کارشناس مسائل حقوقی فوتبال، فیفا در سال ۲۰۰۴ با پیشنهاد تاسیس کمیته‌ای با نام «کمیته اخلاق» مواجه شد. این کمیته در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و آخرین آیین‌نامه آن هم سال ۲۰۱۲ به تصویب رسید که از حدود ۸ ماه قبل این آیین‌نامه انتشار یافته است. در ایران هم گروهی مسئول ترجمه این آیین‌نامه شده بودند که کارشان به پایان رسیده و آیین‌نامه ترجمه شده را هفته آینده به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می‌دهند.

حدود سه ماه قبل فیفا یک استرالیایی را به تهران فرستاده بود تا به مسئولان فدراسیون فوتبال ایران آموزش تاسیس کمیته اخلاق را بدهد. اما مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به او گفته بودند که در آسیا تنها کشوری که کمیته اخلاق دارد، ایران است و ۴۵ عضو دیگر AFC چنین کمیته‌ای در اساسنامه خود ندارند. این شخص استرالیایی گفته که تمام کشورها باید کمیته اخلاق را در فدراسیون فوتبال خود راه‌اندازی کنند. با فراگیر شدن این کمیته در میان کشورهای عضو فیفا، ایران هم مجبور است نام ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای را عوض کند و آن را «کمیته اخلاق» بنامد. البته نام این ستاد قبلا یک بار عوض شده است. قبلا نام این ستاد، «کمیته منشور اخلاقی» بود.

نظر هوشنگ نصیرزاده در مورد کمیته اخلاق را ایـــنـــجـــا بخوانید.

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.