نام نویسی دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان

جام جم آنلاین: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت:نام نویسی از دانش آموزان راهنمایی ، متوسطه و هنرستانها از اول خرداد آغاز می شود.

سحرخیز در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: این نام نویسی به صورت مشروط است و با اصلاح آیین نامه آموزشی دوره متوسطه دانش آموزان و والدین همانند سالهای گذشته دغدغه مردودی نخواهند داشت.

وی گفت: آیین نامه آموزشی دوره متوسطه از سال۹۲-۹۱ لازم الاجرا است و با ابلاغ این شیوه نامه کارنامه تحصیلی دانش آموزان نیز تغییر خواهد کرد.

سحرخیز گفت: بر این اساس دیگر مردودی وجود نخواهد داشت و دانش آموزان پایه اول متوسطه نیز همانند دیگر دانش آموزان سالهای بالاتر به صورت سالی ـ واحدی دروس خود را پشت سر می گذارند.

وی افزود: در مدارس غیردولتی بر اساس شیوه نامه تدوین شده باید شهریه دریافت کنند و در مدارس دولتی به جز پول بیمه دانش آموز که آن هم ۱۵۰۰ تومان هست و یا وجه خرید کتاب در برخی پایه ها مدارس مجاز به دریافت هیچ مبلغی  نیستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بار ه کلاس‌های فوق برنامه و هزینه آن تأکید کرد:این کلاس‌ها اجباری نیست و نمی توان دانش آموزان را مجبور به شرکت در این کلاس‌ها کرد.

وی درباره شیوه نامه هزینه مدارس هیأت امنایی نیز گفت:شیوه نامه این مدارس به زودی ابلاغ خواهد شد که در آن  میزان شهریه فعالیت های فوق برنامه نیز مشخص می شود.

سحرخیز افزود: در اینگونه مدارس برای فعالیت‌های جاری و رسمی، دریافت هر گونه وجهی ممنوع است و باید میزان و نوع فعالیت‌های فوق برنامه نیز مشخص و به صورت قانونی و ضابطه مند پول دریافت شود.

بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش پیش نام نویسی از دانش آموزان پایه ابتدایی نیز آغاز شده است و مراحل مربوط به سنجش سلامت پایه های اول بعد از پیش ثبت نام با اعلام وزارتخانه انجام می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.