نام نویسی بیش از ۱۱ میلیون دانش آموز در مدارس کشور

‘حسین مبارکی’ در گفت و گویی افزود: این وزارتخانه، نخستین دستگاه اجرایی کشور است که پس از بیانات مقام معظم رهبری و اعلام سیاست‌های دولت دهم درخصوص بسترسازی به منظور رشد جمعیت کشور، اقدامات بسیار مهم و ارزنده‌ای از جمله حذف سقف تعداد، برای پرداخت حق اولاد به کارمندان را اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مبنای پرداخت حق اولاد بدون سقف تعداد فرزند، آیین‌نامه اداری و استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بوده است، افزود: با توجه به ایجاد انگیزه و ضرورت توجه مادران و پدران به داشتن فرزند برای کارمندان مرد شاغل در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز زمینه استفاده از پانزده روز مرخصی تشویقی برای مراقبت و همراهی از همسرشان که دارای فرزند می‌شوند مهیا شده است که این اقدام در سابقه نظام اداری بی‌سابقه بوده است.

مبارکی یادآور شد تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور‌ ملزم هستند طبق ضوابط ابلاغی از سوی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، نسبت به پرداخت حقوق و مزایای فرزندان اقدام کنند.

به گزارش روز سه شنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی اظهار امیدواری کرد سایر دستگاه‌ها نیز اقدامات مشابه وزارت بهداشت و درمان را مد نظر داشته و آن را اعمال کنند.

اجتمام**۹۱۸۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۵۳۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.