ناوهای آمریکایی اجازه ورود به آب ایران را ندارند

وی از اسکورت بیش از یک هزار و ۵۰۰ فروند کشتی تجاری و نفتکش ایران در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند تا دریای سرخ به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ نیروی دریایی در عرصه آبهای آزاد و بین‌المللی یاد کرد.

مهر: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حضور ناوهای آمریکایی در آبهای خلیج‌فارس و دریای عمان بر اساس حقوق بین‌الملل است گفت: اما ما به هیج عنوان به آنها اجازه نمی‌دهیم به آبهای سرزمینی ما وارد شوند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری عصر پنجشنبه در حاشیه نشست با مسئولان استان سمنان در پارک موزه دفاع مقدس سمنان در گفتگو با خبرنگاران گفت: اگر بخواهیم در بحث تجهیزات بین نیروی دریایی ایران و آمریکا مقایسه‌ای انجام دهیم باید گفت همه دنیا هم به اندازه آمریکا تجهیزات ندارند زیرا آمریکا سالانه ۸۰۰ میلیارد دلار صرف تجهیزات نظامی خود می‌کند و روی تمام خط استوا مستقر است.
 
وی به مانور بیگانگان در خلیج فارس اشاره کرد و گفت:این مانورها با هدف تقویت روحیه کشورهای استکباری صورت می گیرد.

دریادار سیاری گفت: نیروی دریایی ارتش ایران در نهایت آمادگی قرار دارد و آماده دفاع از تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش ایمان و اعتقاد نیروهای نظامی در پیروزی‌ها یادآور شد: در جریان دفاع مقدس نیز شاهد برتری تجهیزات نظامی طرف مقابل بودیم ولی با تکیه بر اعتقادات خودمان و توانایی‌هایمان پیروز شدیم.
 
وی با بیان اینکه ما تمام فعالیت‌های ناوهای آمریکایی در منطقه را کنترل می‌کنیم و اشراف اطلاعاتی داریم، تاکید کرد: ما اکنون در راستای پیشرفت تجهیزات نظامی خود تلاش می‌کنیم و بارها گفته‌ایم که ما توانایی ایجاد امنیت در منطقه را داریم و برای امنیت منطقه نیازی به حضور دیگران از آن طرف دنیا نیست.
 
دریادار سیاری با اشاره به ساخت ناوشکن و زیردریایی در نیروی دریایی ایران به عنوان ابتکارات جدید گفت: دستیابی به دانش و ساخت این گونه تجهیزات ۵۰ سال زمان نیز دارد اما با قدرت و توان علمی متخصصان ایرانیف ناوشکن و زیردریایی در فاصله دو تا سه سال طراحی و ساخته شده است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استناد به توانمندی‌های این نیرو در عرصه‌های مختلف، تاکید کرد: منطقه ماموریت نیروی دریایی برای دفاع از منافع کشور و حقوق ملت گسترش می‌یابد.

وی از اسکورت بیش از یک هزار و ۵۰۰ فروند کشتی تجاری و نفتکش ایران در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند تا دریای سرخ به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ نیروی دریایی در عرصه آبهای آزاد و بین‌المللی یاد کرد.
 
امیر دریادار سیاری در پایان خاطرنشان کرد: این نیرو برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره عملیات مروارید و ناوچه پیکان هر اقدامی که توان داشته باشد در موزه دریایی پارک موزه دفاع مقدس سمنان انجام می دهد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.