ناوهواپیمابر ارتش انگلیس به فروش گذاشته شد +تصویر

اردیبهشت ۱۴۰۳

این ناوهواپیمابر ارتش بریتانیا که در معرض فروش گذاشته شده؛ “ایلاستریاس” نام دارد و در بسیاری از جنگ های دریایی این کشور حاضر بود و به یکی از نمادهای نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا تبدیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، ارتش بریتانیا که با مشکلات مالی روبه رو است اعلام کرد در جستجوی مشتری برای فروش تنها ناو هواپیمابر خود است.

 رویترز دراین باره نوشت: ارتش بریتانیا اضافه کرد آماده دریافت پیشنهاد قیمت از سوی شرکت ها، انجمن های خیریه و سازمان های مختلف برای خرید این ناوهواپیمابر است.

این ناوهواپیمابر ارتش بریتانیا که در معرض فروش گذاشته شده؛ “ایلاستریاس” نام دارد و در بسیاری از جنگ های دریایی این کشور حاضر بود و به یکی از نمادهای نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا تبدیل شده است.

این ناوهواپیمابر در دهه ۷۰ قرن میلادی قبل ساخته شد و با طول ۲۱۰ متر و وزن ۲۲ هزار تن، به مدت ۲۳ سال در نیروی دریایی بریتانیا فعالیت کرد.

فعالیت در انتقال تجهیزات نظامی در جنگ های خلیج فارس و خارج کردن شهروندان بریتانیا از سیرالئون از جمله ماموریت های مهم این ناوهواپیمابر است.

سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا گفت: اشخاص و شرکت ها از خارج از بریتانیا نیز می توانند پیشنهاداتی را برای خرید این ناوهواپیمابر ارائه کنند اما خریدار باید این شناور یا بخشی از آن را در بریتانیا نگه دارد زیرا این شناور بخشی از میراث این کشور است.
البته این سخنگوی به طور مشخص دربارهٔ حجم و اندازه “بخشی” از این ناوهواپیمابر چیزی نگفت.

بریتانیا قبل از این، دو ناوهواپیمابر بازنشسته این کشور به نام های “ارک رویال” و “انفنسیبل” را در مزایده عمومی در سال ۲۰۱۱ به فروش رساند.  فروش به صورت “خرده فروشی” سرنوشت این دو ناوهواپیمابر بود.

تصمیم گیری نهایی دربارهٔ آینده این شناور و انتخاب بهترین پیشنهاد خرید، تنها پس از خروج کامل این ناوهواپیمابر از ماموریت های دریایی در اواخر سال ۲۰۲۴ اتخاذ می گردد.

بریتانیا هم اکنون در حال ساخت دو ناو هواپیمابر تازه است که در سال ۲۰۱۷ وارد اولین ماموریت های دریایی خود خواهند شد.


ناوهواپیمابر بریتانیایی ایلاستریاس (سمت راست) در کنار ناوهواپیمابر آمریکایی یو اس اس جان استینس در خلیج فارس


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.