ناوی پیلای تحقیقات گسترده درباره کشتار منطقه داریا در سوریه را خواستار شد

alwasatnews.jpg

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل طی سخنانی ضمن محکوم کردن جنایات ضد بشری در سوریه انجام تحقیقات فوری و گسترده را در خصوص کشتارهای اخیر شهرک داریا خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز (دوشنبه) در سخنانی در مراسم افتتاحیه بیست‌ویکمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ضمن محکوم کردن جنایات اخیر در سوریه و کشتارهای این کشور انجام تحقیقات فوری و گسترده را در خصوص کشتارهای اخیر شهرک داریا در سوریه خواستار شد.

وی در این سخنان گفت: من به شدت نسبت به وضعیت سوریه پس از خواندن گزارش‌ها در خصوص کشتار داریا متاسف شدم و از مسئولان می‌خواهم هر چه سریعتر تحقیقاتی جدی و گسترده در این زمینه آغاز کنند.

پیلای افزود: من از دولت سوریه می‌خواهم زمینه را برای عملکرد کمیته مستقل حقیقت‌یاب وابسته به سازمان ملل بدون هیچ مشکل یا مانعی فراهم کنم.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در اظهارات مداخله‌جویانه خود در خصوص سوریه نظام این کشور را مسئول این کشتارها دانسته و اعلام کرد که اقدامات نظام سوریه علیه مردم این کشور خارج از قوانین بین‌المللی است.

پیشتر در ۲۶ اوت مخالفان سوری اعلام کرده بودند که اجساد بیش از ۳۰۰ غیرنظامی سوری را در شهرک داریا کشف کرده‌اند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز بیست‌ویکمین نشست خود را به ریاست بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل برگزار کرد که این نشست سه هفته به طول می‌انجامد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.