ناچاریم۸ میلیارد دلار بنزین وارد کنیم

۲۶اردیبهشت،

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی:

ناچاریم۸ میلیارد دلار بنزین وارد کنیم

عصرخودرو: معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی گفت: در صورت تصمیم نهایی مجلس در مورد منابع هدفمندی یارانه ها،اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سال جاری عملا متوقف خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایلنا،

ایلنا،رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه بودجه مصوب مجلس برای هدفمندی یارانه ها در سال جاری پیامد منفی در بر خواهد داشت،گفت:این بودجه عملا سبب می گردد که روندسال قبل قابل انجام شود؛از سویی مصرف فرآورده های نفتی افزایش خواهد یافته و از سوی دیگرعملا فرصت های صرفه جویی در حامل های انرژی را از دست خواهیم داد.

او با اشاره به اظهارات وزیر نفت در خصوص میزان مصرف حامل های انرژی تصریح کرد: شاید مجبور شویم تا سقف ۸ میلیارد دلار فرآورده های نفتی وارد کنیم.
ممبینی به تصمیم مجلس برای ثابت ماندن قیمت قیمت حامل های انرژی در سال جاری اشاره کرد و گفت: با این تصمیم زمینه ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی وجود ندارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در صحن علنی مجلس تاکید کرد که پرداخت یارانه خانوار(۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر در ماه) در سال جاری، به شکل فعلی ادامه یابد.
ممبینی در این رابطه گفت:البته تصمیم گیری نهایی در مورد موارد مصرف بودجه هدفمندی یارانه ها در نشست آتی مجلس پیگیری خواهد شد زیرا در خصوص تعیین مصارف هدفمندی یارانه ها، مجلس دو گزینه پیش رو دارد؛ یا باید به قانون هدفمندی تمکین کند که بر اساس آن ۵۰ درصد بودجه را به خانوار، ۳۰ درصد به تولید و ۲۰ درصد را به دولت اختصاص دهد و یا به قانون هدفمندی تمکین نکند و تمام بودجه مصوب را به خانوارها اختصاص دهد.
 به گفته وی از این ۵۰ هزار میلیارد تومانی که مجلس بعنوان درآمدهای دولت از محل اجرای هدفمندی یارانه ها تصویب کرده است؛ هشت هزار میلیارد تومان آن تنها روی کاغذ است و عملا درآمد هدفمندی برای سال جاری ۴۲ هزار میلیارد تومان می گردد که کمیسیون تلفیق مجلس نیز سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن را کم کرده است.
معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، گفت: درآمد هدفمندی یارانه ها در قانون بودجه سال معادل ۶۶ هزار میلیارد تومان بود که مجلس با ارایه یک طرح اصلاحی، آنرا به ۴۰ هزار میلیارد تومان کاهش داد و تمام این منابع صرف پرداخت خانوار شد.
 

جمعه ۲۷ اردیبهشت   ۱۲:۵۴

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.