نبرد سخت نسل تازه مرسدس کلاس سی

۲۶فروردین۱۳،

نبرد سخت نسل تازه مرسدس کلاس سی

Bookmark and Share

رقابت در کلاس سدان‌های لوکس کوچک در سال ۲۰۲۴ به اوج خود خواهد رسید. ب ام و سری۳ که پرفروش‌ترین خودرو در این کلاس است سال آینده با موجی از خودروهای تازه روبرو خواهد بود؛ از نسل تازه آئودی گرفته تا لکسوس آی‌اس تازه و اینفینتی کیو۵۰. 

اما ب ام و شاید در بین همه این رقبا بیشتر نگران نسل تازه مرسدس بنز کلاس سی باشد که در اواخر سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد. براساس اطلاعات غیررسمی انتشار یافته دربارهٔ این خودرو، نسل تازه کلاس سی جاداتر از نسل کنونی است و امکانات آن بسیار بیشتر است. 

مرسدس بنز در حال آزمایش‌های جاده‌ای کلاس سی تازه است آنطور که از اطلاعات و شایعات  منتشر شده بر می‌آید، ظاهر خودرو الهام گرفته از نسل تازه کلاس اس اما در عین حال اسپرت‌تر از نسل فعلی خواهد بود. طراحان مرسدس بنز برای جدا کردن کلاس سی تازه از نسل تازه مدل سی‌ال‌اس (که کوتاه‌تر از کلاس سی، اما با صندوق عقبی بزرگ‌تر است) فاصله دو محور خودرو را بیشتر کرده‌اند.

نبرد سخت نسل تازه مرسدس کلاس سی

گفته می‌شود این فاصله بیشترین در کلاس سدان‌های لوکس کوچک است. این موضوع در بازار چین اهمیت بسیاری دارد چون بسیاری از مالکان این خودروها در چین شوفر دارند و خود در صندلی عقب می‌نشینند. 

مدل سدان اولین خودرو از سری خودروهایی است که در این کلاس عرضه خواهد شد. پس از این مدل کلاس سی کابریوله و سپس مدل‌های استیشن و کوپه هم در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۱۶ به بازار می‌آید.

مصرف سوخت در همه مدل‌ها کمتر شده و برای اولین بار یک موتور هیبرید هم به مجموعه قوای محرکه کلاس سی اضافه خواهد شد. این موتور هیبرید ترکیبی از یک موتور چهار سیلندر بنزینی با یک موتور الکتریکی است که حدود دویست اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این موتور فرصتی برای مرسدس بنز است که هم با مدل‌های هیبرید رقیب رقابت کند و هم مدلی کم مصرف در بازارهایی باشد که کلاس سی در آنجا با موتور دیزل عرضه نمی‌شود.

موتور محبوب ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو در مدل سی۱۸۰ و موتور ۲.۱ لیتری دیزل در دو مدل  سی۲۰۰ سی‌دی‌آی و سی۲۲۰‌ سی‌دی‌آی هم با قدرت‌های ۱۴۰ اسب بخار و ۱۷۰ اسب بخار دیگر موتورهایی است که نسل تازه کلاس سی به آن‌ها مجهز می‌شود. 

مرسدس با نسل تازه کلاس سی مدل سی۶۳ ای‌ام‌جی را هم دوباره تولید خواهد کرد. به جای موتور ۶.۲ لیتری هشت سیلندر، یک موتور ۴ لیتری هشت سیلندر روی این ماشین سوار می‌شود که با قدرت مشابه مصرف کمتری خواهد داشت. این همان موتوری است که اکنون در مدل اس‌ال‌کی ۵۵ ای‌ام‌جی به کار گرفته شده است و ۴۷۰ اسب بخار قدرت دارد. 

*عکس از اتوکار
برچسب ها : مرسدس بنز کلاس سی | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۱۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.