نتانیاهو مدعی شد: توسعه برنامه هسته‌یی ایران بزرگ‌ترین چالش برای ماست

۰۲خردادماه،

ennaharonline-13.jpg

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که فشار اقتصادی و دیپلماتیک نتوانسته است برنامه هسته‌یی ایران را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنیامین نتانیاهو، اول‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ویلیام هیگ، اول‌وزیر انگلیس گفت: گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وضوح نشان می‌دهد که ایران به تداوم برنامه غنی‌سازی‌اش ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری روزنامه اورشلیم پست، اول‌وزیر رژیم صهیونیستی که تنها دارنده سلاح هسته‌یی در خاورمیانه است افزود: این بزرگ‌ترین چالش برای ماست و من فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین چالش عصر ما است.

نتانیاهو روز پنج‌شنبه با هیگ و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دربارهٔ ایران و سوریه گفت‌وگو کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کری به خاطر قطعنامه سنای آمریکا برای حمایت از این رژیم در قبال ایران و نیز تصمیم کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا برای شدید تحریم‌های علیه ایران تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه این کشور طرحی را تصویب کرد که تحریم‌های اقتصادی شدیدتری را علیه ایران اعمال می‌کند.

طرح کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا درصدد اعمال محدودیت‌های بیش‌تر علیه صادرات نفتی ایران، محدود کردن دسترسی ایران به منابع ارز خارجی در خارج از ایران و گنجاندن شرکت‌های ایرانی بیش‌تری در فهرست سیاه برخواهد آمد.

“قانون جلوگیری از برنامه هسته‌یی ایران” سعی می کند هرگونه راه خروج از تحریم‌های موجود علیه ایران را ببندد و فشار به مقامات ایرانی را برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌یی‌شان افزایش دهد.

سنای آمریکا نیز روز چهارشنبه قطعنامه غیرالزام‌آوری را تصویب کرد که بر اساس آن اگر رژیم صهیونیستی “در تلاش برای دفاع از خود در برابر برنامه هسته‌یی ایران” دست به اقدام نظامی علیه تهران بزند، آمریکا از این رژیم حمایت کرده و کمک‌های دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی ارایه خواهد کرد.

این طرح علاوه بر آن از اجرای کامل تحریم‌های بین‌المللی و آمریکایی علیه ایران حمایت می‌کند و از باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا می‌خواهد که اعمال تحریم‌ها را قوت بخشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.