نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ تاثیرات مثبت بخشیدن دیگران بر جسم انسان

پژوهشگران اعلام کردند بخشیدن دیگران علاوه بر تاثیرات مثبت بر روح انسان، برای جسم نیز مفید است.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری ممتاز، به گفته کاتلین لاولر رو سرپرست بخش روان شناسی دانشگاه کارولینای شرقی، زمانی که افراد کسی را که به آنها خیانت کرده است می بخشند، فشار خون آنها به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
وی افزود در مقابل، افرادی که از بخشیدن دیگران خودداری می کنند در پی استرس و فشار عصبی دچار افزایش فشار خون می شوند که این افزایش فشار خون ممکن است ابتلا به بیماری فشار خون و بیماریهای قلبی را در پی داشته باشد.
تحقیقات دیگر نیز نشان دهنده کاهش فشار عصبی در افرادی بودند که به بخشیدن دیگران گرایش داشتند.
طبق تحقیقات موسسه جان تمپلتون، بخشیدن افراد به کاهش ترشح هورمون کورتیزول- هورمون استرس- منجر می شود.
پژوهشگران دانشگاه نیویورک نیز پیشتر دریافتند بیماران قلبی که می توانستند دشمنان خود را ببخشند کمتر از اضطراب و افسردگی رنج می بردند و همچنین کمتر از دیگر افراد در خطر بروز مجدد ناراحتی های قلبی بودند.
همچنین طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه دوک، بخشندگی علاوه بر قلب و سیستم عصبی، برای سیستم دفاعی بدن نیز مفید است.
طبق تحقیقات این پژوهشگران، بیماران مبتلا به ایدز که تصمیم گرفتند افرادی را که به آنها بد کردند ببخشند، شاهد تغییرات جدی و مثبتی در عملکرد سیستم ایمنی بدن خود بودند.
به گزارش پایگاه اینترنتی «تِیک پارت»، تحقیقات در زمینه تاثیرات بخشش بر جسم بیشتر در دهه هزار و نهصد و هشتاد مورد توجه بود، اما موضوع بخشش و تاثیرات فیزیولوژیکی آن در سالهای اخیر مجددا به یکی از موضوعات مورد توجه در تحقیقات پزشکی تبدیل شده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.