نتایج دور نخست انتخابات فرانسه

جام جم آنلاین: دقایقی پیش با بسته شده حوزه های رای گیری شهر پاریس در ساعت ۲۰ به وقت محلی نتایج اولیه مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام شد که براساس آن فرانسوا اولاند ، نامزد حزب سوسیالیست و نیکلا سارکوزی رییس جمهور کنونی به مرحله دوم راه یافتند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه ، براساس آمار چندین موسسه نظرسنجی که در پایان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه منتشر شد، فرانسوا اولاند، نامزد حزب سوسیالیست با کسب بین ۲۸٫۴ تا ۲۹٫۲ درصد آرا در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور از این نیکلا سارکوزی پیش افتاد و به مرحله دوم راه یافت.

نیکلا سارکوزی رییس جمهور کنونی نیز توانست بین ۲۵٫۵ تا ۲۷ درصد آرا را به دست آورد تا در مرحله دوم که روز ششم مه برگزار می شود با اولاند رقابت کند.

براساس آمار موسسه ایپسوس نرخ مشارکت فرانسوی ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حدود ۸۰٫۳ درصد بوده و حدود ۲۰ درصد از ۴۴٫۵ میلیون فرانسوی واجد شرایط در انتخابات شرکت نکرده اند.

مارین لوپن نامزد حزب راستگرای افراطی جبهه ملی بین ۱۸٫۵ تا ۲۰ درصد آرا را کسب کرد و در رده سوم قرار گرفت.

ژان – لوک ملانشون  نامزد جبهه چپ ۱۰٫۲ تا ۱۱٫۷ درصد آرا را به دست آورد و دررده چهارم ایستاد.

فرانسوا بایرو نامزد MoDem  بین ۸٫۵ تا ۹ درصد آرا را به خود اختصاص داد و به رده پنجم رسید.

اوا ژولی نامزد سبزها بین ۲٫۱ تا ۲٫۲ درصد ، نیکلا دوپون – انیان ۱٫۷ تا ۲٫۱ درصد ، فیلیپ پوتو بین ۱٫۲ تا ۱٫۳ درصد، ناتالی آرتو بین ۰٫۶ تا ۰٫۸ درصد  و ژاک شومیناد بین ۰٫۲ تا ۰٫۳ در صد آرا را کسب کرده و به ترتیب رده های  ششم تا دهم انتخابات مرحله نخست ریاست جمهوری فرانسه را به خود اختصاص دادند. مترجم : بهرام افتخاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.