نتایج کنــکــور صبح فردا اعلام می‌شود/۶۰ درصد قبولی‌ها دختـرند

118-13.jpg

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج نهایی کنکور ۹۱ در روز چهارشنبه ۲۲ شهریور خبر داد و گفت: ۵۸۸هزار و ۸۶۶ داوطلب در رشته‌های متمرکز آزمون سراسری سال ۹۱ قبول شدند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه نتایج نهایی کنکور ساعت ۸ صبح فردا چهارشنبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، اعلام می‌شود، اظهارکرد: یک میلیون و ۶۶هزار و ۲۷۴ نفر برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۱، ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۴۰ هزار و ۵۶ نفر زن و ۴۲۶ هزار و ۲۱۸ نفر مرد بوده‌اند. به عبارت دیگر ۶۰٫۰۳ درصد ثبت‌نام کنندگان زن بوده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۹۳۲ هزار و ۴۶۳ نفر در جلسه کنکور حاضر بودند که از این تعداد ۵۶۵ هزار و ۷۴۹ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۷۱۴ نفر مرد بوده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت کنکور ۹۱، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت پذیرش برای کنکور کلیه داوطلبان حاضر در جلسه مجاز به انتخاب رشته شدند، بنابراین از ۹۳۲ هزار داوطلب مجاز، ۷۵۲ هزار و ۷۳ داوطلب انتخاب رشته کرده‌اند که از این تعداد ۴۵۸ هزار و ۸۰۳ نفر زن و ۲۹۳ هزار و ۲۷۰ نفر مرد بوده‌اند. بر اساس این آمار ۶۱٫۰۱ درصد انتخاب رشته کنندگان زن و مابقی مرد بوده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه در رشته‌های متمرکز کنکور امسال ۵۸۸ هزار و ۸۶۶ داوطلب قبول شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۳۵۴ هزار و ۷۳۹ نفر زن و ۲۳۴ هزار و ۱۲۷ نفر مرد هستند. بر این اساس ۶۰٫۲۴ درصد قبولی‌ها زن هستند.

دکتر توکلی در خاتمه تصریح کرد:‌نتایج چندبرابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز کنکور نیز نیمه اول مهر ماه اعلام می‌شود.

مشاور سازمان سنجش تاکید کرد: ثبت‌نام پذیرفته شدگان کنکور از ۲۶ شهریور ماه آغاز می‌شود و تا ۲۹ همین ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.