نجات کارگران ساندویچی از میان آتش و دود/ اتش سوزی بزرگ در انبار ضایعات درختی

به گزارش خبرگزاری مهر،روز گذشته دود غلیظی که از آتش سوزی محل جمع آوری ضایعات درختی بلند می شد بخشی از آسمان غرب تهران را پوشاند. این آتش سوزی گسترده که از حدود ساعت ۱۳ دیروز آغاز شده بود سرانجام با تلاش گسترده آتش نشانان سه ایستگاه مهار و خاموش شد.ساکنان شهرک فکوری که بر اثر دود ناشی از این آتش سوزی دچار مشکل تنفسی شده بودند سراسیمه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک فوری کردند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به محض دریافت این خبر در ساعت ۱۳:۲۴ دقیقه، بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های ۳۴، ۲۰ و ۸ به همراه تانکرهای آبرسان ایستگاه های ۵۵ و ۳۸ را به محل حادثه در مجاور شهرک فکوری واقع در ابتدای بزرگراه شهید لشگری گسیل کرد.

مهدی داوری مدیر منطقه چهار عملیات که با حضور در محل حادثه مستقیما بر نحوه عملیات آتش نشانان فرماندهی می کرد در این باره گفت: محل حادثه زمین متروکه وسیعی بود که حجم زیادی از شاخه و برگ و ضایعات درختی در آنجا ریخته شده بود.
وی افزود: در جریان این حادثه بیش از ۴ هزار مترمربع از محل جمع آوری ضایعات درختی دچار آتش سوزی شده بود که دود حاصل از آن کاملا از فاصله دور دیده می شد.

داوری علت بروز آتش سوزی را نامعلوم اعلام کرد و در مورد چگونگی مهار آتش گفت: نگرانی ساکنان این شهرک به عملیات آتش نشانان تسریع بخشید و آتش نشانان از چندین جهت با کشیدن ده ها رشته لوله آبرسانی بر شعله های آتش چیره شده و موفق شدند در مدت زمان کوتاهی آن را مهار و از سرایت به دیگر نقاط جلوگیری بعمل آورند.

شایان ذکر است هم اکنون آتش سوزی کاملا مهار شده است ولی گروهی از آتش نشانان به منظور پیشگیری از بروز آتش سوزی پس از لکه گیری به ماموریت خود پایان دادند.

پلوپز روشن فروشگاه لوازم یدکی را به اتش کشید

روشن گذاشتن پلوپز گازی در مجاورت مواد قابل اشتعال، مغازه لوازم یدکی موتورسیکلت را در اتوبان شهید محلاتی به آتش کشید.ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۱۶:۱۰دقیقه عصر روز گذشته با دریافت خبر آتش سوزی مغازه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۲۴ را به محل حادثه در اتوبان شهید محلاتی، خیابان فتح الهی جنوبی اعزام کرد.

علی اکبر طالقانی رئیس ایستگاه ۲۴ با اشاره به بی توجهی صاحب مغازه به روشن گذاشتن پلوپز گازی اظهار داشت: از داخل مغازه دود فراوان و شعله زیادی مشاهده می شد و درب مغازه قفل بوده و مالک نیز در آن حضور نداشت.آتش نشانان بی درنگ پس از بازکردن درب مغازه با استفاده از یک رشته لوله آبرسان به سرعت آتش را مهار و خاموش و از افزایش خسارت مالی جلوگیری کردند.

طالقانی خاطرنشان کرد: در این حادثه آتش نشانان با استفاده از فن هواده به تخلیه دود و جداسازی اجناس پرداختند و پس از ارائه توصیه های ایمنی لازم، مغازه را به مالک آن تحویل دادند.

جلوگیری از نشت گازوئیل در دهکده المپیک

آتش نشانان با اقدام به موقع خود از نشت گازوئیل کامیون حامل خاک که در بلوار دهکده واژگون شده بود جلوگیری کردند.ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۰۶:۱۶دقیقه بامداد امروز با دریافت خبر این حادثه زنگ ایستگاه ۶۹ را به صدا درآورد و آتش نشانان این ایستگاه به محل حادثه در بلوار دهکده، سه راهی دهکده اعزام شدند.

حجت قلی پور فرمانده آتش نشانان اعزامی در مورد این حادثه گفت: خودرو کامیون حامل خاک به رانندگی مردی ۳۴ ساله، به دلیل نامعلوم از مسیر خود خارج و در خط تندرو بلوار دهکده واژگون و دچار نشت گازوئیل شده بود و خاک موجود در داخل کامیون نیز در سطح بلوار پخش شده بود.

وی افزود: آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل و قطع برق کامیون، از نشت گازوئیل نیز جلوگیری کرده و سپس با حضور جرثقیل و به حالت اولیه درآوردن کامیون به مأموریت خود پایان دادند.
 

نجات کارگران ساندویچی از میان آتش و دود

آتش نشانان شعله های آتش را که محل استراحت کارگران و انباری اغذیه فروشی را در برگرفته بود در مدت زمان کوتاهی خاموش کردند.در پی وقوع آتش سوزی در یک ساندویچی در خیابان شریعتی بالاتر از سیدخندان، شاهدان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفتند و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران زنگ ایستگاه ۲۹ را ساعت ۱۱:۳۵ امروز به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله بسوی آدرس اعلام شده حرکت کردند.

رضا دارابی فرمانده ایستگاه ۲۹ درباره این آتش سوزی گفت: در محل موردنظر آتش و دود زیادی از پشت بام یک اغذیه فروشی مشاهده می شد، از این رو از ستاد فرماندهی درخواست نیروی کمکی شد و نیروهای ایستگاه ۷۳ نیز به محل اعزام شدند.

براساس این گزارش، آتش نشانان به محض رسیدن با آبرسانی به قسمت پشت بام که یک محل موقت با چادر و یونولیت ساخته شده بود، آتش را در مدت زمان کوتاهی خاموش کردند و یکی از کارگران که در اثر فرار از فضای دود گرفته از پله ها سقوط کرده بود و پای راستش آسیب دیده بود برای انتقال به مرکز درمانی به آمبولانس اورژانس منتقل شد.

گفتنی است در بررسی ها مشخص شد آتش سوزی از آبگرمکن گازی دیواری که در پشت بام قرار داده شده بود آغاز شده و به وسایل اضافی که در انباری به صورت غیر اصولی انباشته شده بود سرایت کرده بود، که با حضور به موقع آتش نشانان از گسترش آتش سوزی به تعمیرگاه مجاور و مغازه های اطراف جلوگیری به عمل آمد.


 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.