نجات یک بهله عقاب طلایی

نجات عقاب طلایی

دیده بان حقوق حیوانات: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ عقابی را که زخمی شده بود با همکاری یکی از شهروندان شهرک خور نجات داد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان البرز، طی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی برمشاهده یک بهله عقاب زخمی بلافاصله یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ به محل مراجعه و نسبت به انتقال این پرنده شکاری اقدام نموده و درحال حاضر این پرنده تحت مداوا قرار گرفته واقدامات لازم جهت احیا و بازگرداندن این گونه با ارزش جانوری به طبیعت در حال انجام است .

گفتنی است عقاب طلایی از گونه های تحت حمایت سازمان حفاظت  محیط زیست می باشد که جریمه شکار یا نگهداری غیرمجاز آن دوازده میلیون ریال و نیز مشمول مجازات کیفری می باشد .

طول این گونه باارزش حدود یک متر و طول بال های آن تا ۲ متر می رسد و بیشتر از خرگوش ، سنجاب زمینی و حتی پستانداران بزرگ مانند روباه یا گربه وحشی و در بعضی مواقع از خزندگان تغذیه می کند .

از آنجاییکه برای نگهداری پرندگان شکاری فضای آزاد و تغذیه مناسب لازم است وحتی امکان حمله آنها نیز به انسان وجود دارد اداره محیط زیست ساوجبلاغ  از هموطنان عزیز درخواست نمود در صورت برخورد با چنین مواردی از نگهداری آنها بپرهیزند و سریعا با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تماس گرفته تا در صورت امکان پس از بهبودی به دامان طبیعت بازگردانده شوند و یا در مراکز مجاز با شرایط مناسب نگهداری گردند .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.