نجفی تکلیف موضوعی که ۲ سال پیش مطرح کرده بود را روشن کند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با آریا:

خبرگزاری آریا- سعیدی گفت:تکلیف تئوری نظام آموزشی بدون ایدئولوژی ” نجفی ” باید از الآن روشن شود .

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار آریا در خصوص منش وزرای دولت یازدهم بویژه در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: وزرا بایستی یک درک صحیحی از واقعیات و حوزه های کاری داشته باشند ،دارای تجربه باشند و بتوانند کار را خوب پیش ببرند.

اولویت ها در  وزارت آموزش پرورش

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی گرفتار است و مشکلات فراوانی دارد افزود:روشی که درنظام آموزشی پیش گرفته شد نتیجه بخش نبود ،می بایستی در وزارت آموزش پرورش منزلت اجتماعی فرهنگیان در اولویت قرار بگیرد با توجه به اینکه اگر به معلمان توجه نشود ،آموزش و پرورش هیچ گاه موفق نخواهد بود .

این نماینده مردم در مجلس با عنوان یکی دیگر از مشکلات در این نظام آموزشی گفت:ثبت نام دانش آموزان در مدارس توسط والدین یکی دیگر از این مشکلات است که برخی مدارس شهریه ها و هزینه هایی را مطرح میکنند و یا ثبت نام نکردن دانش آموزان و سردرگمی آنها از دیگر مشکلات است که وزیر آینده باید در جریان این مشکلات باشد.

سعیدی در خصوص وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:آقای نجفی که الان برای این وزارت خانه مطرح شده اند ۲ سال قبل موضوعی را مطرح کرده بودند که “نظام آموزشی نبایستی ایدئولوژیک باشد”. باید بگویم که نظام جمهوری اسلامی یکی از پایه های اساسی آن جمهوری اسلامی بودن آن است .

وی افزود:امام (ره)فرمودند”مردم برای اسلام قیام کردند”، به عقیده من صحبت ها و نظرات محمد علی نجفی باید از الان حل شود و ابهامی باقی نماند.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص عملکرد نجفی در دوران وزارتش نیزگفت:در دورانی که نجفی وزیر بود موفقیت های آنچنانی نداشتیم ،آیا الان که به سن کهولت رسیده است میتواند توانایی موفقیت داشته باشد ؟

به گزارش آریا، جلسات بررسی صلاحیت وزرای دولت یازدهم برای کسب رای اعتماد مجلس، از هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با حضور وزرا و رییس جمهور آغاز می شود و باید منتظر ماند و دید در مجلس چه خواهد شد و نماینده ها ی مردم در مجلس به چند نفر از کابینه دولت رای خواهند داد و محمد علی نجفی وزیر آموزش و پرورش می شود یا خیر؟


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.