نحوه شستشو و نگهداری از لباس های پاییزی را میدانید؟

گردآوری توسط گروه مد و لباس ممتازنیوز

شستشو و نگهداری از لباس های پاییزی

با سرد شدن هوا، کم‌کم وقت آن می‌رسد که لباس‌های پاییزی و زمستانی را از چمدان بیرون بیاورید و از آنها استفاده کنید…

اگر سال گذشته لباس‏هایتان را خوب و تمیز جمع نکرده باشید، ممکن است حالا با مشکل مواجه شوید زیرا اگر بو یا لکه‌ای هر چند ناچیز، روی لباس مانده باشد، می‌تواند در طول زمان کم‌کم به نسج پارچه رسوخ و آن را برای همیشه لک یا بودار کند. لباس‌های پشمی، لکه‌های غذا و بید را به‌راحتی به خود جذب می‌کنند اما اگر لباس‌ها تمیزند و فقط نگران چین و چروک آنها هستید، کافی است فقط آنها را اتوی خشک بزنید.

پارچه‌های پشمی در برابر آلودگی، گرد‌‌وخاک و ساییدگی مقاوم‌اند و برای تمیز کردن آنها بهتر است خشکشویی‌شان کنید و اگر سختتان است، آنها را با آب سرد و کمی پودر با دست بشویید. یادتان باشد که زیاد پودر نریزید و دور سفیدکننده را هم خط بکشید. برای خشک کردن این لباس‌ها، آنها را آویزان نکنید. بهتر است روی یک سطح صاف، پهنشان کنید. آویزان کردن لباس‌های پشمی باعث می‌شود حالت اصلی‌شان را از دست بدهند.

شستشو و نگهداری از لباس های پاییزی

پارچه‌های پشمی را از نور و حرارت مستقیم دور نگه‌ دارید. بعضی از این پارچه‌ها به اتوی گرم نیاز دارند و بعضی به اتوی سرد بنابراین طبق دستورالعمل برچسب لباس، عمل کنید. بهتر است لباس‌های پشمی و بافتنی را در کنار بخاری یا شوفاژ خشک نکنید چون گرما می‌تواند آنها را شل کند و از شکل بیندازد. داستان پارچه‌های ابریشمی هم آشناست. پارچه‌های ابریشمی در برابر گردو‌خاک، بیدزدگی و کپک از قوی‌ترین الیاف طبیعی هستند.

معمولا برای حفاظت از لباس‌ها در مقابل حشرات و بیدزدگی از نفتالین، سدر، صابون عطری و چیزهای مشابه استفاده می‌شود. برای از بین بردن نفتالین، می‌توانید بعد از شستشوی لباس، یک شیشه کوچک عطر در محل نگهداری لباس‌ها قرار دهید.

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


لباس و کیف و کفش Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.