نحوه فعالسازی و غیرفعالسازی اینترنت موبایل GPRS همراه اول

????????

با آمدن نسل جدید تلفن های همراه دسترسی به اینترنت برای کاربران بسیار آسان تر از قبل شده است ما در این مطلب آسمونی روش های مختلف فعالسازی اینترنت GPRS همراه اول را به شما آموزش می دهیم:

 

روش اول:

برای فعالسازی مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت و بخش gprs طبق راهنمای سایت عمل کنند. (سایت MCI.ir)

روش دوم:

ارسال پیام کوتاه با متن عدد” ۱ ” به شماره ۸۰۸۸ اقدام کنند.

روش سوم:

پس از مراجعه به سایت و درخواست ثبت‌نام، باید ارسال نوع و مدل گوشی یا شماره سریال گوشی (IMEI) از طریق پیام کوتاه به شماره ۸۰۰۸ انتخاب شود.

همچنین با وارد کردن کد دستوری # ۰۶ # *، سریال گوشی ۱۵رقمی (IMEI) روی صفحه نمایشگر درج می‌شود، سپس شماره سریال ۱۵ رقمی گوشی (IMEI) را از طریق پیام کوتاه به شماره ۸۰۰۸ ارسال کنید.
روش چهارم: تنظیمات دستی نیز از طریق وارد کردن نقطه دسترسی همراه اول در منوی مربوطه در گوشی تلفن همراه نیز در سایت درج شده است. درصورتی که گوشی مشترک، این سرویس را پشتیبانی کند، ایشان می‌توانند به یکی از دو روش زیر به اینترنت متصل شوند. محاسبه هزینه کارکرد این سرویس بر مبنای کیلو بایت اطلاعات ارسالی و دریافتی است که به طول زمان استفاده مرتبط نیست.
مشترکین می‌توانند برای آگاهی از فعال بودن سرویس اینترنت ( (GPRS پیام کوتاه با متن عدد “۰” را به شماره ۸۰۸۸ ارسال کنند و جهت آگاهی از مناطق تحت پوشش اینترنت ( GPRS) می‌توانند به سایت همراه اول WWW.MCI.IR))، خدمات مشترکین، GPRS مراجعه کنند.

در صورت یکطرفه شدن سیم کارت (بعلت بدهی،…) سرویس اینترنت نیز قابل استفاده نیست و با تغییرنام تلفن همراه، سرویس GPRS قطع میشود و مشترک جدید برای استفاده از سرویس مذکور باید مجدداً آن را فعال کند.

همراه اول اعلام کرده است:

بعضی از مدل‌های گوشی تلفن همراه ، امکاناتی مانند اعلام موقعیت جغرافیائی (GPS) و یا اعلام وضعیت هواشناسی بصورت اتوماتیک از بستر اینترنت همراه اول (GPRS) استفاده می‌کنند که در صورت عدم نیاز، مشترک باید منوهای مذکور در گوشی تلفن همراه خود را غیرفعال کند.

چگونگی قطع سرویس

ابتدا پیامکی با متن ” ۵” به شماره ۸۰۸۸ ارسال کنید و همچنین مشترکین می‌توانند به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوطه و ارائه مدارک لازم اقدام کنند.

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. رزا:

    سلام باز هم وصل نمیشه اینترنت گوشیم چیکار کنم؟

  2. رزا:

    عالی بود. مرسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.