نخستین حضور بخش خصوصی در خرید گندم

کارشناس کشاورزی خرید تضمینی گندم توسط بخش خصوصی باعث ترویج و ترغیب کشاورزان در کاشت این محصول استراتژیک می شود.

جعفر یعقوبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: هر ساله شاهد صف های طویل کامیون های محل گندم جلوی سیلوها طی روزها و شبهای متوالی بودیم تا کشاورزان بتوانند گندم های خود را به قیمت بسیار پایین به فروش برسانند اما اکنون با خرید تضمینی گندم توسط بخش خصوصی باعث شکوفایی این بخش و ترویج و ترغیب کشاورزان در کاشت این محصول استراتژیک خواهیم بود.
یعقوبی تصریح کرد: همیشه این دلالان هستند که در این بخش سودهای هنگفتی را نصیب خود می کنند و کشاورزان کمترین بهره را از محصول خود می برند که البته به شرط حمایت دائمی دولت از این طرح باعث کوتاه شدن دست دلالان در این عرصه می شود.
در ادامه این کارشناس تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد جمعیت کشور به طور مستقیم در بخش کشاورزی شاغل هستند که مستقیما درآمد خود را از این بخش بدست می آورند که با خرید تضمینی گندم می توان عرصه را برای خودکفایی در تولید گندم و حتی صادرات آن آماده کرد.
وی کاهش تصدی گری دولت در امر خرید گندم از کشاورز، حمل و نقل، ذخیره سازی و نگه داری گندم و سوق دادن نقدینگی کارخانجات آرد سازی و فعالان بخش صنعت و صنایع آرد به خرید گندم را از مزایای ورود بخش خصوصی به خرید گندم داشت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.