نخستین شب کنسرت گروه “شهنازی” در تبریز برگزار شد

دوشنبه ۲۶ تیر – ۰۴:۱۴:۰۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

کنسرت گروه “شهنازی” با عنوان “بازگشت” به سرپرستی داریوش پیرنیاکان و خوانندگی حمیدرضا نوربخش،  شب گذشته در سالن آمفی تاتر مجتمع پتروشیمی شهر تبریز به روی صحنه رفت.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، در ابتدای این اجرا داریوش پیرنیاکان(آهنگساز و سرپرست گروه) ضمن خوشامد گویی به حضار از اینکه در میان مردم هنردوست تبریز برنامه اجرا می کند ابراز خوشحالی کرد.
 پس از خوشامد گویی پیرنیاکان بخش اول کنسرت در دستگاه اصفهان اجرا شد. در ابتدای این بخش پیش در آمد اصفهان از ساخته های علی اکبر شهنازی اجرا شد  و سپس نوربخش به همراه تار پیرنیاکان به ساز و آواز بر روی شعری از هوشنگ ابتهاج پرداختند.
در ادامه نیز چهارمضراب بیات راجه اجرا شد و پس از آن برنامه با ساز و آواز ادامه داشت. تصنیف “به اصفهان رو”  ساخته استاد شهنازی، ساز و آواز و تصنیف “مرغ سحر دوم” از دیگر قطعات این بخش از کنسرت بود.
پس از تنفس ۲۰ دقیقه ای گروه دوباره به روی صحنه آمد و قطعاتی را در آواز دشتی اجرا کرد. در ابتدای بخش دوم “اورتور دشتی” و تصنیف “مپرس” اجرا شد و در ادامه نیز پیر نیاکان و نوربخش به ساز و آوازی بر روی شعری از شهریار پرداختند. قطعه “بازگشت”، ساز و آواز عشاق، تصنیف “دلربا” و ساز و آواز مثنوی هم از دیگر قطعات اجرا شده در بخش آواز دشتی بود که این قسمت با تصنیف “وفا” با شعری از حافظ پایان یافت. لازم به توضیح است آهنگسازی تمام قطعات در این بخش برعهده پیرنیاکان بود.
اعضای گروه شهنازی در این اجرا داریوش پیرنیاکان(تار)، حمید رضا نوربخش(آواز)، بهداد بابایی(سه تار و عود)، سیامک جهانگیری(نی)، روزبه رحیمی(سنتور)، آرش فرهنگفر(تنبک)، حامد جوکار(تارباس)، قاسم رحیم زاده (تار)، کامیار نعمت اللهی(تار)، یاسر بیات(کمانچه) و زکریا یوسفی(دف) بودند.
دومین شب کنسرت گروه شهنازی در شهر تبریز، امشب (دوشنبه) ساعت ۲۱ در سالن آمفی تاتر مجتمع پتروشیمی این شهر اجرا می شود.
لازم به توضیح است، تور کنسرت گروه شهنازی از اردیبهشت سال جاری در تهران آغاز شد و که در ادامه قرار است در شهر های مختلف نیز اجرا شود. اجرای قبلی نیز مربوط به شهر کرمان بود ولی به دلایلی لغو شد که این مساله با اعتراض داریوش پیرنیاکان(سرپرست گروه) همراه بود.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۶۱۴۰۸۶۱۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.