نخستین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی

جام جم آنلاین: دبیر نخستین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی از برگزاری این کنگره در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از ستاد خبری نخستین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، دکتر عطاء الله رفیعی آتانی با تاکید براینکه علوم انسانی فعلی مبتنی بر عقل و تجربه است اظهار کرد:  اسلامی بودن مهم ترین عامل  تمایز علوم انسانی اسلامی با علوم انسانی ارائه شده در غرب است.

 در حقیقت ملاک ارزیابی علوم انسانی که ما از آن سخن می گوییم با آنچه که در غرب ارائه می شود٬ اسلامی بودن و منابع شناختی است.

وی به  تشکیل ۸ کمیسیون تخصصی در روز برگزاری کنگره اشاره و بیان کرد: نقد علوم انسانی متداول؛  نظریه های ممتاز در علوم انسانی اسلامی، طبقه بندی علوم انسانی اسلامی،کاربردی سازی علوم انسانی اسلامی، ارزیابی و آسیب شناسی علوم انسانی اسلامی،رویکردهای رایج به علوم انسانی اسلامی در جهان اسلام و پیوندهای بین رشته ای علوم انسانی و علوم طبیعی  عناوین کمیسیون های تخصصی این کنگره است.

رفیعی در ادامه به برگزاری این کنگره در سطح بین المللی تاکید و اشاره کرد:  مدعوین شرکت کننده در این کنگره محدودیت جغرافیایی ندارند و اندیشمندان از کشورهای مختلف شرکت و مقالات خود را ارائه خواهند کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.