نخستین گردهمایی سراسری زنان مسلمان روسیه در قرن ۲۱

مسکو /واحد مرکزی خبر
در نخستین گردهمایی سراسری زنان مسلمان روسیه در مسکو نمایندگان تشکل های اسلامی زنان بر افزایش نقش زنان مسلمان در کشور تاکید و از اعمال برخی محدودیت ها برای زنان مسلمان در کشورهای غربی مدعی دموکراسی انتقاد کردند.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از مسکو ، در این گرد همایی که نخستین رویداد سراسری زنان مسلمان در روسیه در یک قرن گذشته محسوب می شود ، نمایندگان تشکل های اسلامی زنان از روسیه و کشورهای ایران ؛ ترکیه ؛ استونی ؛ قزاقستان و تاجیکستان درباره اهمیت نقش زنان در تحکیم خانواده ؛ لزوم تعمیق آموزه های دینی و نقش حجاب در پویایی زنان مسلمان ؛ بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس شورای مسلمانان روسیه در این گردهمایی با انتقاد از اسلام ستیزی و اسلام هراسی در کشورهای غربی گفت : متاسفانه در برخی جوامع غربی شاهد تحریف و ترسیم چهره غیرواقعی از اسلام بویژه از زنان مسلمان هستیم .
شیخ راویل عین الدین افزود : زنان مسلمان روسیه امروز آموزه های دینی خود را تقویت کرده اند و با حفظ حجاب خود فعالیت های اجتماعی موفق و گسترده ای دارند .
مفتی اعظم مسلمانان روسیه ادامه داد : امکان داشتن پایگاه اجتماعی از آرزوهای دیرین زنان مسلمان روسیه امروز با تاسیس اتحادیه زنان مسلمان محقق شده است و زنان مسلمان نقش بی بدیلی در تربیت فرزندان صالح و گسترش اسلام در روسیه دارند.
در این گرد همایی نمایندگان تشکل های زنان مسلمان دیدگاههای خود را برای افزایش نقش فعالانه زنان در جامعه روسیه ؛ توجه به تحکیم خانواده و تربیت فرزندان صالح ؛ حجاب به عنوان پوشش برتر زن مسلمان و همچنین تقویت آموزش های دینی و مذهبی بیان کردند .
از ۱۴۳ میلیون جمعیت روسیه ؛ ۲۰ میلیون نفر جامعه مسلمان هستند و به گفته مراجع رسمی این تعداد با احتساب مهاجران مسلمان این کشور بیش از ۳۰ میلون نفر برآورد می شود و گرایش به دین اسلام به عنوان دومین دین رسمی روسیه هر روز در این کشور در حال گسترش است.
۲۷۸

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.