نخستین گمرک اختصاصی نفت در بندر امام خمینی (ره) ایجاد می شود

نخستین نشست تخصصی برای ایجاد و راه‌اندازی گمرک اختصاصی نفت با حضور مسئولان گمرک ، وزارت نفت و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.


به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی گمرک ایران ، در این جلسه آقای یزدانی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام(ره) از آمادگی این منطقه برای راه‌اندازی گمرک اختصاصی نفت خبر داد و گفت : ایجاد چنین گمرکی، موجب رونق اقتصادی منطقه و تحول و شکوفایی در صنعت نفت خواهد شد.
صدری‌افقه، مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت ایران نیز با اشاره به تشکیل گمرک اختصاصی نفت اظهار داشت: کاهش فرآیند اداری و تسریع در ترخیص کالای نفت، از اهداف مهم وزارت نفت در این زمینه است.
اکبر مصباح، مدیرکل گمرک بندر امام خمینی(ره) هم با اعلام آمادگی این گمرک برای ایجاد گمرک اختصاصی نفت گفت: ایجاد این گمرک در بندر صادراتی با توجه به امکانات و محوطه‌های موجود، بهترین گزینه بوده و لازم است با تکمیل و تجهیز امکانات مزبور در اسکله‌های بندر صادراتی ماهشهر، اقدامات مؤثری در مورد راه‌اندازی گمرک ویژه نفت صورت گیرد.
وی تأکید کرد: کاهش هزینه‌های صنعت نفت، تسریع در ترخیص کالا و تجهیزات و افزایش اطلاعات تخصصی کارشناسان وزارت نفت از فعالیت‌های گمرکی، از مهم‌ترین مزیت‌های گمرک اختصاصی نفت است.
تفاهم‌نامه ایجاد گمرک اختصاصی نفت مدتی قبل میان وزیر نفت و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران امضا شده است.
براساس این تفاهم‌نامه قرار است گمرک اختصاصی نفت در شهرهای تهران، بندرعباس، بندر امام خمینی(ره) و عسلویه ایجاد شود.
تاکنون دو گمرک اختصاصی ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان راه‌اندازی شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.