نخستین دفتر استانی سرای روزنامه‌نگاران ایران در رشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم که مجید امرایی، مدیرعامل سرای روزنامه‌نگاران ایران، ایمانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، اعضاء خانه مطبوعات استان گیلان و جمعی از مدیران و مسئولین استان گیلان حضور داشتند، محمدزاده در سخنانی ضمن تأکید بر جایگاه رسانه‌ها در معرفی و ارتقاء ارزش‌های فرهنگی تصریح کرد: اگر قرار است در حوزه فرهنگ تحولی رخ دهد، مطبوعات و رسانه‌ها نقش مهمی دارد. توسعه فرهنگی به معنی تعالی روحی برای جسم جامعه است و اگر عنصر فرهنگ در جامعه محقق نشود پیشرفت در سایر ابعاد ناقص خواهد بود.

وی ادامه داد: توسعه و تعالی فرهنگی باعث ایجاد توازن و پیشرفت در سایر ابعاد توسعه خواهند شد و لذا تصور جامعه توسعه یافته منهای فرهنگ تصور غلطی است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد در ادامه افزود: محور تمام برنامه‌های این دوره معاونت مطبوعاتی از ابتدا تاکنون در راستای تحقق دو شعار توسعه کیفی و تهذیب رسانه بوده است. تمام فعالیت‌های معاونت مطبوعاتی از جمله تأسیس سرای روزنامه‌نگاران ایران در همین راستا است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری دفاتر سرای روزنامه‌نگاران ایران در همه استان‌ها فعالیت خود را آغاز کند.

محمدزاده در خصوص فعالیت‌های سرای روزنامه‌نگاران ایران گفت: سرای روزنامه‌نگاران هرگز یک تشکل و یا انجمن نیست، بلکه بستری برای ارائه خدمات بهتر به روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه و تشکل‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای است. در واقع سرای روزنامه‌نگاران سرای همدلی تمام روزنامه‌نگاران و خبرنگاران است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در خصوص فعالیت دفاتر استانی سرای روزنامه‌نگاران تأکید کرد: دفاتر استانی سرای روزنامه‌نگاران باید با راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی روزنامه‌نگاری و تهیه آرشیو و موزه مجازی مطبوعات محلی تلاش کنند، حوزه مطبوعات محلی را ارتقاء دهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.