نخستین فیبر بین‌الملل ایرانی

مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان، گفت: اولین پروژه فیبرنوری دریایی با مالکیت ایرانی در آب های آزاد توسط گروه تعاونی پیشگامان آماده بهره‌برداری است.

 به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، سید امیرحسین حاتمی نسب، با اعلام این خبر، افزود: اجرای این پروژه یکی از مهمترین پروژه های حوزه زیرساختی گروه بوده است که خوشبختانه طبق برنامه زمانبندی به اتمام رسید و هم اکنون تمامی تست ها با موفقیت صورت گرفته است و فیبر آماده بهره برداری است.

 

 

وی افزود: این فیبر نخستین فیبرنوری دریایی ایران است که توسط یک شرکت ایرانی و با مالکیت ایرانی در آب های بین الملل صورت می گیرد و توانایی کشور را در حوزه تبادل ترافیکی به صورت چشمگیری افزایش می دهد.

 

مدیر روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیون دلار توسط گروه در این زمینه سرمایه گذاری مستقیم شده است و امیدواریم با حمایت شرکت ارتباطات زیرساخت بازگشت سرمایه به این گروه تعاونی در مدت زمان مشخص صورت گیرد.

 

حاتمی نسب ابراز امیدواری کرد: با عنایت به آمادگی کامل برای افتتاح و بهره برداری از فیبر، این مهم در تیرماه سال جاری با حضور مسوولات ارشد کشور انجام شود.

 

همچنین یوسف جوکار، مدیرعامل شرکت پیشگامان کویر آسیا – به عنوان شرکت  مجری این پروژه در گروه تعاونی پیشگامان – با اشاره به بهره‌برداری از اولین پروژه فیبر دریایی متصل به کابل‌های بین‌الملل، اظهار کرد: پس از انجام مذاکراتی با شرکت ارتباطات زیرساخت موفق به دریافت مجوز مربوط به انجام این پروژه شدیم تا بر اساس آن، قادر به تبادل ترافیک بین‌المللی بین کشور و درگاه‌های بین‌المللی به میزان ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه شویم.

 

وی افزود: این پروژه از نظر فنی پتانسیل برقراری ارتباط بین‌الملل با نرخ ۴٫۲ ترابیت ( ۴۲۰۰۰ گیگابیت) را دارا خواهد بود که در فاز اول این اتصال از طریق درگاه چابهار و توسط ۶ لینک ۱۰ گیگابیتی برقرار می‌شود.

 

 مدیرعامل پیشگامان کویر آسیا در ادامه گفت: این لینک‌ها دارای فناوری  DWDMبا ظرفیت ۴۰ گیگابیت هستند که در صورت نیاز می‌توان ظرفیت تبادل ترافیک را تا ۴ برابر افزایش داد


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.