نخستین مدال آور ورزش خوزستان در مسابقات آسیایی تجلیل شد

به گزارش ایرنا، ‘منگشتی امیری’ در مسابقه های وزنه برداری قهرمانی سال ۱۹۵۹میلادی در دسته ۵/۸۲ کیلوگرم به مقام قهرمانی و مدال طلا رسید و نخستین مدال ورزشی را برای استان خوزستان از میدان های بین المللی به ارمغان آورد.

امیری همچنین در همین سال در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان که در لهستان برگزار شد، به مقام ششم دست یافت.

ضمن آنکه امیری که ورزش وزنه برداری را از شهرستان مسجدسلیمان آغاز کرد، در بازی های المپیک ۱۹۶۰رم، به مقام پنجم رسید.

رییس هیات وزنه برداری استان خوزستان در باره تجلیل از این پیشکسوت قدیمی ورزش وزنه برداری استان خوزستان و ایران گفت: ‘منگشتی امیری’ از سال ۱۳۳۳ به طور مستمر به مدت ۱۰ سال، قهرمان وزنه برداری ایران بود ضمن آنکه او لقب مرد چراغ سفید در ورزش وزنه برداری را با خود دارد.

امیری که در حال حاضر در سن ۷۹ سالگی بسر می برد، دارای مدرک داوری بین المللی وزنه برداری است و کماکان، کار قضاوت در مسابقه های داخلی را انجام می دهد.

در این مراسم که از چند تن از وزنه برداران نوجوان و جوان استان خوزستان رکوردگیری به عمل آمد، هدایایی به این پیشکسوت و قهرمان اسبق وزنه برداری ایران و آسیا از جمله جامی که عکس خود وی روی آن حک شده بود، اهدا شد.

در این مراسم همچنین ‘حمیدرضا گرشاسبی’ مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خوزستان و ‘سیدشریف حسینی’ یکی از نمایندگان مردم شهر اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز شرکت داشتند.

۶۳۹/۶۴۲

ورزشی. ** ۱۵۸۹ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۶۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.