نخستین نشست تخصصی کتاب- هنر در ماه مهر برگزار شد

۲۹ آبان ،

خستین نشست تخصصی کتاب – هنر با موضوع نقد و بررسی کتاب ˝مختصر مفید: عکاسی˝ در موسسه فرهنگی هنری ماه مهر ، روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه، برگزار شد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین ؛در این نشست تخصصی مهدی مقیم نژاد به عنوان کارشناس نشست و جواد حسنجانی به عنوان مجری این سلسله نشست ها در کنار مهران مهاجر مترجم کتاب مختصر مفید: عکاسی حضور داشتند.

کتاب مختصر مفید : عکاسی از نوشته های استیو ادواردز است که از استادان دانشگاه اوپن یونیورسیتی انگلستان به شمار می رود. در این کتاب نویسنده به مسائلی مانند عکس به مثابه سند تاریخی و عکس به مثابه تصویر و تفاو ت های آنها با یکدیگر پرداخته است.

“عکاسی خیابانی” یکی از زیر بخش های کتاب مختصر مفید : عکاسی است همچنین در پی گفتار این کتاب به این موضوع اشاره شده است که دیجیتالی شدن عکاسی نه تنها شیوه و ابزار تولید عکس را دگرگون کرده، بلکه شیوه ذخیره سازی و انتشار یافتن آن را نیز تغییر داده است. همچنین در این بخش، نقش اینترنت هم به عنوان امکانی تازه برای استفاده از تصاویر و امکان دسترسی به عکس هایی که پیش از این در دسترس نبودند، یا دیدن آن ها دشوار بود، مورد بررسی قرار می گیرد.

در نشست تخصصی کتاب – هنر در موسسه ماه مهر کلیه بخش های کتاب مورد نقد و بررسی دقیق کارشناس نشست قرار گرفت و کتاب با دیدگاهی تحلیلی بررسی شد . این کتاب توسط نشر ماهی راهی بازار شده است و با توجه به نیاز جامعه عکاسی ایران ترجمه و نشر آن صورت گرفته است.

در اولین نشست تخصصی کتاب – هنر ماه مهر افزون بر اعضای ماه مهر ، تنی چند از علاقه مندان به هنر عکاسی ، بعضی از فرهیختگان جامعه عکاسی کشور و منتقدان هنری حضور داشتند.

این نشست اولین نشست تخصصی کتاب- هنر ماه مهر بود که از این پس به بررسی و معرفی کتاب های مختلف عرصه هنرهای تحسمی اختصاص دارد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.