نخستین کنسرسیوم صادراتی کشور راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران معاضد معاون اجرایی کنسرسیوم رویکرد، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر عرضه محصولات ایرانی در بازارهای منطقه ای و بین المللی یک امر لازم و ضروری است و حضور در این بازارها تاثیر به سزایی در تقویت تولیدات داخلی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه کنسرسیوم رویکرد فقط با هدف دستیابی به تخصص لازم در امر صادرات متولد شده است تا تاثیر به سزایی در رشد صادرات کشور داشته باشد، اظهار داشت: دفتر اصلی این کنسرسیوم در شهر کوالالامپور مالزی است و به زودی دفاتر دیگری در جنوب شرق آسیا ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

به گفته معاضد، کنسرسیوم رویکرد تلاش دارد تا در یک برنامه زمان بندی شده، زمینه صادرات کالا، محصولات و خدمات ایرانی را به کشورهای جنوب شرق آسیا با محوریت مالزی فراهم آورد.

معاون اجرایی کنسرسیوم رویکرد از “محصولات صنایع غذایی و کشاورزی”، “مواد معدنی و ساختمانی”، “فرآورده های نفتی و پتروشیمی”، “تولیدات شیمیایی و شوینده”، و “خدمات و تکنولوژی های نوین” به عنوان پنج گروه از محصولات اصلی که زمینه سازی برای صادرات آن فراهم شده است، نام برد.

معاضد همچنین یادآور شد: هم اکنون ۱۵ خدمت از سوی کنسرسیوم رویکرد به شرکت های ایرانی که تمایل به صادرات کالا و خدمات خود را دارند عرضه می شود و این خدمات شامل تمام فرآیندها و تمهیداتی است که یک شرکت برای صادرات کالا به آن نیاز دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.