نخستین کنگره بین المللی اضطراب در مشهد گشایش یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این کنگره بین المللی حدود ۲۵ نفر از روانپزشکان متخصص برجسته دنیا در حوزه اضطراب از پنج قاره جهان مانند کشورهای آمریکا، کانادا، سوئد و آلمان حضور دارند.

دبیر کنگره بین المللی اضطراب در سخنانی در این مراسم گفت : اختلال اضطراب که دارای علائم گوناگونی است در همه جوامع بشری شایع است.

پرفسور علی گرجی افزود: عوامل ایجاد کننده اضطراب مختلف است و آب و هوا و شرایط محیطی در اضطراب افراد جامعه تاثیر گذار است.

وی اظهارداشت: در سالهای اخیر مناقشات خاورمیانه باعث افزایش اضطراب در بین ساکنان این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد اضطراب را در چند دهه از زندگی خود تجربه می کنند، افزود: اضطراب باعث ایجاد بیماریهای جسمی و روحی شده و در عین حال قابل درمان است.

دبیر کنگره بین المللی اضطراب گفت: بزودی مرکزی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی جهت تشخیص درمان و تحققیق در خصوص اضطراب راه اندازی خواهد شد.

رییس نخستین کنگره بین المللی اضطراب نیز طی سخنانی در این کنگره گفت: اضطراب و استرس باعث بسیاری از بیماریهای روان تنی و بیماریهایی از قبیل افسردگی، زخم های معده، ناراحتی های قلبی و عروقی می شود.

دکتر سعید عبدالحسینی افزود: علائم اضطراب بسته به شدت آن در افراد مختلف گسترده است اما شایع ترین آنها شامل تشویش و دلهره، تپش قلب، اختلال در خواب، اختلال در اشتها و سوزش معده می باشد.

رییس نخستین کنگره بین المللی اضطراب، تعداد مقالات پذیرفته شده در این کنگره را ۲۱۰ مقاله عنوان کرد و افزود: در طول سه روز برگزاری کنگره ۸۰ مقاله در قالب سخنرانی پیرامون علل، درمان و پیشگیری از اضطراب توسط متخصصان داخل و خارج کشور ارائه می شود.

عبدالحسینی افزود: ۱۳۰ مقاله به صورت پوستر در طول برپایی نخستین کنگره اضطراب ارائه خواهد شد.

وی برپایی چندین کارگاه آموزشی در زمینه اضطراب را از دیگر برنامه های جانبی این کنگره عنوان کرد و افزود: کارگاههای آموزشی ˈقرآن و اضطراب، هنر و اضطراب، سینما و اضطرابˈ از جمله عناوین این کارگاههای آموزشی هستند.

نخستین کنگره بین المللی اضطراب از روز دوشنبه تا نوزدهم مهرماه جاری در بیمارستان رضوی مشهد به کار خود ادامه خواهد داد.

۷۴۸۷/۶۵۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.