نخست وزیر ایتالیا خواستار ادامه ریاضتهای اقتصادی در اتحادیه اروپا شد

ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُتـهـران / واحـد مـرکـزی خـبـر / اقـتصادی /۰۲/۰۸
ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد تلاشهای جدید اتحادیه اروپا برای ایجاد رشد اقتصادی در کشورهای عضو نباید به قیمت از بین رفتن سیاستهای ریاضت اقتصادی تمام شود.
مونتی در این باره گفت موافقتنامه قوانین جدید بودجه اتحادیه اروپا نمی تواند اهدافی را مشابه آنچه که موافقتنامه سال دو هزار و سه در پی داشت محقق کند. اعلام این مطلب از سوی نخست وزیر ایتالیا در حالی است که این کشور هنوز هم در تلاش است تا اهداف بودجه را که از سوی اتحادیه اروپا تعیین شده است محقق کند.
بـه گـزارش خبرگـزاری آلمان از بروکسل، مونتی در پایان نشست اقتصادی سران اتحادیه اروپا در بروکسل در این باره گفت: «ما از اهمیت بیشترکشورها به تحقق اهداف رشد اقتصادی استقبال می کنیم.»
نخست وزیر ایتالیا در ادامه افزود: «ما باید به سرعت با یکدیگر همکاری کنیم تا به یک چارچوب راهبردی برای محقق کردن رشد اقتصادی دست پیدا کنیم، بدون آنکه نظام بودجه کنونی که از عملکرد خوبی برخوردار است با اختلال مواجه شود.»
مونتی با مطرح کردن این سخنان به جمع آن دسته از سیاستمداران ارشد اتحادیه اروپا پیوست که از اعمال ریاضتهای اقتصادی در کشورهای عضو حمایت می کنند. ایتالیا از جمله اعضای اتحادیه اروپا است که برای تثبیت دارایی های خود با بیشترین فشارها مواجه بوده است.
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُ۱۶۳ / ۱۷۲

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.