نخست وزیر اسپانیا از اثرات مخرب کمک مالی‌ بانکی ناخرسند است

بنا بر گزارش ایرنا، منابع دولتی اسپانیا روز سه شنبه اعلام کردند که راخوی در شهر لوس کابوس به مشکلات بدهی دولت این کشور پس از اعلام کمک مالی‌ اروپا به بانک ها اشاره کرده است.

اروپا ۱۰ روز پیش در مورد کمک مالی‌ به بانک های اسپانیا گفته بود که از طریق اعطای وام به صندوق احیای سازماندهی بانکی که یک ارگان دولتی می‌ باشد، به بانک های این کشور پول می‌ دهد.

پس از اعلام کمک مالی ، بازارها بر بدهی دولت اسپانیا متمرکز شده تا جایی‌ که میزان حق بیمه خالص به رکورد تاریخی ۵۸۵ واحد رسید و بهره سپرده ۱۰ ساله اوراق بهادار نیز به ۲/۷ درصد رسید که برای اقتصاد ناتوان این کشور در پرداخت به سرمایه گذاران مشکل است.

دولت اسپانیا خواهان آن بود که کمک مالی‌ اروپا به طور مستقیم و بدون اینکه دولت در آن شرکتی داشته باشد و مشکلی‌ برای بدهی دولتی ایجاد نکند ، به بانک ها اعطا شود اما این پیشنهاد با مخالفت چندین عضو اتحادیه اروپا به پیشگامی آلمان مواجه شد .

راخوی در نشست جی ۲۰ خاطرنشان کرد: مشکلات هنگامی به وجود می‌ آید که بدهی دولت و بانکی با هم مرتبط شود.

‘خوسه مانوئل دورائو باروسو’ رییس کمیسیون اروپا نیز در این مورد گفته که اتحادیه اروپا خواهان تقویت نظامی از اعطای کمک‌ مالی است که بدهی های بانکی و دولتی را با هم ترکیب نکند.

اروپام **۱۲۳۴**۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۹۹۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.