نخست وزیر پاکستان بر گسترش روابط دو جانبه با ایران تاکید کرد

به گزارش ایرنا , نخست وزیر پاکستان در دیدار روز سه شنبه خود با سفیر کشورمان ضمن آرزوی موفقیت برای علیرضا حقیقیان در ماموریتش در پاکستان، بر لزوم گسترش همکاری های میان تهران و اسلام آباد بویژه در ارتباط با توسعه همکاری های مرزی تاکید نمود.

یوسف رضا گیلانی با اشاره به لزوم تقویت همکاری های دو کشور در خصوص مبارزه با تروریسم بر ضرورت تعمیق مناسبات سه جانبه ایران، پاکستان و افغانستان در ارتباط با برقراری امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

در همین حال , دفتر نخست وزیری پاکستان نیز در بیانیه ای اعلام کرد که گیلانی در دیدار با سفیر کشورمان، بر اجرای سریع توافق ھای انجام شدہ بین ایران و پاکستان از جمله پروژہ انتقال گاز و واردات برق از ایران تاکید کرد.

در این بیانیه آمدہ است: نخست وزیر پاکستان با ابلاغ دستور به ‘نوابزادہ ملک احمد خان’ معاون وزیر امور خارجه کشورش، از وی خواست تا نسبت به اجرای تمام توافقھای انجام شدہ با جمھوری اسلامی ایران اقدام کند.

براساس این بیانیه ، رضا گیلانی دیدار اخیر خود با محمود احمدی نژاد رییس جمھوری کشورمان را در طول سفر به اسلام آباد برای شرکت در اجلاس سه جانبه ، بسیار مفید ارزیابی کرده است.

وی نسبت به افتتاح سریع کنسولگری پاکستان در شھر بندر عباس ایران ابراز امیدواری کرد و گفته است : با راه اندازی این طرح و به دلیل نزدیکی به نقاط مرزی دو کشور ، می توان مدت زمان دریافت روادید سفر شھروندان پاکستانی به کشور برادر ایران را کاھش داد.

نخست وزیر پاکستان، کشور خود و جمھوری اسلامی ایران را برای شکست دادن افراط گرایی و تروریسم متعھد عنوان کرد و افزود: پاکستان و ایران در حال تلاش برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان ھستند، به این دلیل که ثبات در افغانستان برابر با ثبات در کل منطقه است.

علیرضا حقیقیان سفیر تهران در اسلام آباد نیز در این دیدار بر اهتمام دولت و مقامات کشورمان جهت ارتقاء سطح مناسبات دو کشور در همه زمینه ها به ویژه در بخش اقتصادی، تجاری و بازرگانی و همچنین انجام همکاری ها در حوزه نفت، گاز و برق تاکید کرد.

وی ابراز اطمینان کرد که در آینده نزدیک روابط تجاری فی مابین دو کشور رشد قابل توجه ای را تجربه کند.

سفیر کشورمان در ارتباط با پروژه خط انتقال گاز ایران و پاکستان با اشاره به اراده جدی مسوولان عالیرتبه دو کشور در نهایی کردن این پروژه ابراز امیدواری کرد مراحل اجرایی این خط لوله در داخل خاک ایران در موعد مقرر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقیان در پایان , ابراز ھمدردی و تاسف دولت و ملت ایران را نسبت به حادثه سقوط ھواپیمای مسافربری در اسلام آباد اعلام کرد.

آساق ** ۱۰۹۵** ۵۳۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۰۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.