نرخ‌ کمیسیون مشاوران املاک در هر معامله چه قدر است؟

فروردین ۱۴۰۳

در معاملاتی که ارزش آنها ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است ۷٫۵ صدم درصد حق کمیسیون از طرفین معامله اخذ می‌شود و در معاملاتی که ارزش آنها ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است نیم درصد حق کمیسیون از سوی مشاوران املاک دریافت می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ معاون بازرسی اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان اینکه طی ۱۴ سال اخیر نرخ کمیسیون دریافتی مشاوران املاک در کل کشور ثابت بوده است، نرخ‌ کمیسیون دریافتی برای معاملات با ارزش‌های مختلف را اعلام کرد.

عقبایی اظهار کرد: نرخ کمیسیون بنگاه‌های املاک برای معاملاتی که ارزش آنها تا ۳۰ میلیون تومان نیم صدم درصد حق کمیسیون از طرفین معامله دریافت می‌شود.

وی افزود: در معاملاتی که ارزش آنها ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است ۷٫۵ صدم درصد حق کمیسیون از طرفین معامله اخذ می‌شود و در معاملاتی که ارزش آنها ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است نیم درصد حق کمیسیون از سوی مشاوران املاک دریافت می‌شود.

به گفته عقبایی مابه‌التفاوت معاملات بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز هم ۲۵ صدم درصد است.

معاون بازرسی اتحادیه کشوری مشاوران املاک تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده معاملات مسکن نیز شش درصد معامله را شامل می‌شود که باید مشاوران املاک از متعاملین دریافت کنند.

هفته قبل خبری مبنی بر صدور حکم دیوان عدالت اداری برای معافیت مشاوران املاک از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مطرح شد که رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک اعلام کرد: دیوان عدالت اداری تنها دستور توقف و ملغی شدن اجرای معافیت از مالیات‌ بر ارزش افزوده مشاوران املاک را داده است.

مصطفی قلی خسروی از مشاوران املاک خواست تا زمان اعلام اتحادیه، مالیات‌ بر ارزش افزوده را از مشتریان دریافت کنند.

منبع: ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. املاک دار:

    سلام شماراخدافکراساسی برای املاکی هاکنیدطوری باشه که وجه حق الزحمه شان پرداخت بشه طرف قولنامه اش که نوشته شدمیگه شرمنده پولش مثلاًفردایاعلی مددبعدش یامعامله فسخ میشه یاهزاردلیل دگه بعدش میزان دریافتی شان نسبت به عوارضاتی که ادارات مربوطه می گیرند بسیارناچیزه شاید۶۰درصدپولی که میگیرندرامی پردازندسوای کرایه وپول آب وبرق …حتماًپیام رابخوانیدونظرتان رااعلام کنید.ممنونم

  2. احمد:

    لطفا این مطلب شما قدیمی شده با تاریخ جدی نیز ذکر شده اگه مطلب شما درسته سند آن را بفرمایید با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.