نرخ بیکاری آمریکا در آستانه تک رقمی شدن

نرخ بیکاری آمریکا به پایین ترین سطح سه ماه اخیر رسید.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از اسوشیتدپرس، همان طور که پیشتر انتظار می‌رفت، نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه ژوییه باز هم کاهشی شد و رقم ۱۰.۲ درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که ۰.۹ درصد کمتر از ماه قبل است باعث افزایش امیدها به تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ماه جاری شده است.

طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با کاهشی محسوس نسبت به ماه قبل به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کمتر از ماه قبل است. این وضعیت می تواند خبر خوبی برای دونالد ترامپ باشد که برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهوری در انتخابات ماه نوامبر حساب ویژه ای روی اقتصاد باز کرده است.  

با این حال نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان هنوز فاصله زیادی با نرخ بیکاری ۳.۵ درصدی ثبت شده در ماه فوریه دارد یعنی پیش از آن که بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا بر اثر کرونا به تعطیلی کشیده شود. آمریکا بزرگ ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از ۱۶۴ هزار نفر از شهروندان این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند. 

گریگوری داکو، اقتصاد دان موسسه کپیتال اکونومیکس نیز گفت: آسیبی که از بحران بزرگ ناشی از کرونا به ما تحمیل شده، واقعا عمیق است و مدت زیادی طول خواهد کشید تا بازار کار بتواند خود را به سطح قبل از بحران باز گرداند.  

در حال حاضر حدود ۷۵ درصد شاغلین آمریکایی تحت تاثیر پیامدهای کرونا با کاهش درآمد، تعدیل موقت یا با بیکاری دائمی مواجه شده اند.  

متوسط نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۰ معادل ۶.۲ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۲۰۲۰ با ۱۴.۷ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می ۱۹۵۳ با ۲.۵ درصد بوه است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.