نرخ تغذیه دانشجویان علوم پزشکی افزایش یافت/توزیع منوی تک‌غذایی در بین دانشجویان

125-14.jpg

معاون دانشجویی مرکز دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به نرخ ژتون دانشجویان علوم پزشکی، گفت: نرخ ژتون تغذیه‌ای دانشجویان علوم پزشکی ۲۵۰ تومان شده است.

دکتر بهزاد تدین در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه سال گذشته نرخ ژتون ۱۷۵ تومان بوده است، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جاری نرخ ژتون وعده غذایی ناهار و شام ۲۵۰ تومان و صبحانه ۱۵۰ تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته دانشگاه‌ها به صورت اختیاری در میان دانشجویان خوابگاهی صبحانه توزیع می‌کردند، تصریح کرد: از امسال به صورت اجباری به دانشجویان خوابگاهی صبحانه داده می‌شود.

معاون دانشجویی مرکز دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده هر وعده غذایی برای هر دانشجو به صورت میانگین ۴۰۰۰ تومان است، اظهار کرد: دانشجویان فقط هفت درصد از این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به دانشجویان وام تغذیه نمی‌دهد، اظهار کرد: بر این اساس دانشجویان بدهکار نمی‌شوند، از سوی دیگر با حمایت وزیر بهداشت در بخش دانشجویی نرخ تغذیه رشد کمی داشته است.

تدین با بیان اینکه منوی غذایی دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت تک غذایی است، خاطر نشان کرد: به جای توزیع مواد اولیه در میان دانشگاه‌ها هر ساله یارانه‌ غذایی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند مواد اولیه تازه و با کیفیت خوب تهیه کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.