نرخ تورم شهری تا پایان مرداد ماه ۳۵٫۶ درصد است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

براساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار نرخ تورم روستایی تا پایان مرداد ماه ۴۱ درصد و تورم شهری ۳۵٫۶درصد است.

عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: دولت باید از سال سوم برنامه پنجم توسعه  بودجه های سنواتی خود را طبق بودجه ریزی عملیاتی تهیه و به مرحله اجرا بگذارد.

عادل آذر تاکید کرد: در بند ۳۲ سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه به صراحت قید شده که نظام بودجه ریزی کشور باید کاملا براساس بودجه ریزی عملیاتی به منظور تخصیص مناسب منابع مالی به همه بخش ها و دستگاهها انجام شود.

وی در خصوص آخرین نرخ تورم گفت: براساس آمار تهیه شده توسط مرکز آمار ایران نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مردادماه امسال در بخش شهری ۳۵٫۶درصد و در مناطق روستایی ۴۱درصد است.

وی در خصوص سبب بالا بودن نرخ تورم در مناطق روستایی نسب به مناطق شهری گفت: این موضوع کاملا مربوط به تفاوت درامدی بین شهر و روستا است زیرا همانطور که میدانید میزان درآمد در مناطق شهری به نسبت روستاها بالاتر است.

وی در خصوص آخرین آمار نرخ بیکاری و نرخ رشد اقتصادی کشور عنوان کرد: نرخ بیکاری ۶ ماهه اول سال جاری را تا پایان مهرماه اعلام میکنیم اما نرخ رشد اقتصادی برای سال ۹۱ با در نظر گرفتن درآمد نفتی ۵٫۴ درصد منفی که بدون احتساب نفت این رشد منفی ۳٫۱درصد است.

وی  در خصوص آخرین آمار نرخ جمعیت کشور تاکید کرد: آخرین آمار جمعیتی کشور بالغ بر ۷۶ میلیون و ۷۹۰ هزار نفر است که ترکیب جمعیتی آن ۱۰۳ مرد مقابل ۱۰۰ زن است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.