نرخ سود تسهیلات صادراتی ۲درصد کاهش یافت

۰۷م اسفند ،

نرخ سود تسهیلات صادراتی ۲درصد کاهش یافت | چاپ |
یکشنبه ۰۶ اسفند ساعت ۱۵:۴۱

بینا- بانک توسعه صادرات نرخ سود تسهیلات ریالی در بخش صادرات که پوشش صندوق ضمانت صادرات ایران را داشته باشد ۲ درصد کاهش داد.
به گزارش بینا، مدیرعامل این بانک در همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر در محل سازمان توسعه تجارت گفت: به استناد به مصوبه شورای پول و اعتبار در صورتی که اصل و سود قرارداد صادراتی تحت پوشش کامل صندوق ضمانت صادرات قرار بگیرد این بانک نرخ سود خود را تا ۲ درصد کاهش می دهد.
آقای مهندس وکیلی گفت: نرخ سود عقود غیر مشارکتی صادراتی ریالی دارای پوشش کامل ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات تا سررسید ۲ سال معادل ۱۲ درصد در سال و برای سررسید بیشتر از ۲ سال معادل ۱۳ درصد در سال تعیین شده است.
وی افزود: نرخ سود مورد انتظار در عقود مشارکتی صادراتی ریالی دارای پوشش کامل ضمانت نامه صندوق ضمانت صادرات معادل ۱۶ درصد در سال است.
وی گفت: تسهیلات غیر صادراتی ریالی از جمله عقود مشارکتی غیر صادراتی، خرید دین  و تسهیلات ریالی اعطایی از محل صندوق توسعه ملی، حتی در صورت ارایه ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات ایران شامل این مصوبه نمی شود.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران افزود:در صورتی‌که مشتریان مطابق مصوبه ارکان اعتباری بانک توسعه صادرات و قرارداد منعقده تعهدات صادراتی خود را ایفا نکنند در عقود غیر مشارکتی تا سررسید ۲ سال جریمه‌ای معادل ۹ درصد در سال، در عقود غیر مشارکتی تا سررسید بیشتر از ۲ سال جریمه ای معادل ۸ درصد در سال و در عقود مشارکتی مابه‌التفاوت سودی معادل ۵ درصد در سال نسبت به آن بخش از تسهیلات که تعهدات صادراتی مربوط به آن ایفا نگردیده اخذ می گردد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.