نرخ ‌تضمینی گندم عامل ‌نابودی گندم می شود

نعمتی:

خبرگزاری پانا: رییس کمیسیون مشترک طرح انتزاع اختیارات بخش کشاورزی درمجلس درواکنش به اعلام نرخ ۵۵۰ تومان خرید تضمینی گندم از سوی دولت گفت: با توجه به هزینه بالای تولید نرخ خرید تضمینی اعلام شده از سوی دولت به نابودی بخش کشاورزی می انجامد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از مجلس، بهروز نعمتی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم با توجه به گرانی نهاده های تولید از جمله کود شیمیایی و سم باید ۱۲۰۰ تومان باشد نه ۵۵۰ یا ۵۸۰ تومان.

نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی درباره میزان واردات گندم گفت: سال گذشته ۴ میلیون تن گندم از کشورهای مختلف از جمله هند با نرخ ۷۰۰ تومان وارد کشور شد اما نرخ خرید تضمینی گندم داخل خیلی پایین تر از این مبلغ اعلام شد.

وی با تاکید بر این که پایین بودن نرخ خرید تضمینی به نابودی کشاورزان و سیلوداران می انجامد اظهارداشت: دولت برای تعیین نرخ خرید تضمینی باید ازنظر کشاورزان و کارشناسان این بخش استفاده کند.

نعمتی اظهارداشت: خرید گندم و قیمت نامناسب آن امروز فشار مضاعفی به مردم به ویژه به کشاورزان وارد می‌کند و این در صورتی است که محصول خارجی با قیمت ۷۰۰ تومان وارد کشور می‌شود و این مهم عدم هماهنگی بین تیم‌های اقتصادی دولت را بیشتر از پیش نمایان می‌کند .

رییس کمیسیون مشترک طرح انتزاع اختیارات بخش کشاورزی درمجلس با بیان اینکه قیمتی که دولت برای خرید گندم در نظر گرفته است، ‌قیمت کارشناسی نیست گفت:قیمت خرید تضمینی گندم نباید با هزینه های تولید این محصول فاصله داشته باشد و اگر دولت غیر از این عمل کند در حق کشاورزان اجحاف کرده است.

گفتنی است: جدول خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی ۹۲- براساس تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور تنظیم و ابلاغ شد.نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی (زراعی) برای گندم با ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۵۵۰۰ ریال، گندم دوروم با ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۵۸۰۰ ریال تعیین شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.