نزاع قدرت طلبان آل سعود به نفع ایران است

دبیر سیاسی مجمع اسلامی دانشگاه آزاد گفت: نزاع داخلی خاندان آل سعود بر سر قدرت، شرایط را به نفع ایران رقم می زند که ما باید از این شرایط، بهترین بهره را ببریم.

عارف کاظمی دبیر سیاسی مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد (اتحادیه سوم) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، با بیان اینکه ایران به عنوان رهبر اسلام‌گرایی در جهان با دشمنی عربستان و مستکبران روبرو است، اظهار داشت: رژیم آل سعود قادر به پذیرش قدرت منطقه‌ای ایران و رهبری اسلام‌گرایی کشورمان در جهان نیست.

وی افزود‌: پادشاهان دیکتاتور آل سعود در هر زمانی در صدد آسیب رساندن به ایران اسلامی‌ اند و اینکه بتوانند به عنوان یک مانع در مسیر تحقق اهداف ایران در تمامی عرصه ها قد علم کنند.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به بحران داخلی سوریه خاطرنشان کرد:‌ بهترین موقعیت برای سران آل سعود برای رسیدن به رهبری در جهان اسلام، وجود کشمکش های داخلی سوریه است که با حمایت غرب از آشوبگران صورت می‌گیرد تا از این موقعیت به بهترین شکل به نفع خود برای رهبری در جهان اسلام استفاده کند.

دبیر سیاسی مجمع اسلامی دانشجویان در ادامه با بیان اینکه اختلافات درونی عربستان، برگ‌ برنده‌‌ ایران است گفت:‌ مدیریت نزاع قدرت در عربستان از ویژگی‌های منحصر به فرد رژیم آل سعود است که توانسته در سیاست‌های کلی‌اش ثبات داشته باشد ولی با این حال اختلافات ولیعهد‌های عربستان بر سر قدرت، شرایط را به نفع ایران رقم می‌زند که ما باید از این شرایط،  بهترین بهره را ببریم.

کاظمی در پایان ابراز داشت: فعالیت و تبلیغات ایران در رسانه‌ها و تمرکز به بافت حکومت دیکتاتوری آل سعود در عرصه بین المللی می‌تواند از اقدامات مثمر ثمر ایران در راستای تحقق بیداری اسلامی باشد.

/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.