نزول شاخص “بورس” سریالی شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

روند نزولی شاخص بورس در ماه های پایانی سال ادامه دار شد و با هزارو ۳۳۱ واحد افت به کانال ۸۳ هزار واحدی بازگشت.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،تالار شیشه ای در آخرین روز دی ماه شاهد ریزش شاخص ها بود .شاخص کل با افت یک هزارو ۳۳۱  واحدبه عدد ۸۳ هزارو ۶۴۱ واحد،شاخص صنعت با افت ۹۴۳ واحد به عدد ۷۰ هزارو ۴۷۷ واحد،شاخص بازار اول با افت یک هزارو ۲۱۲ واحد به عدد ۶۲ هزارو ۷۰۴ واحد و شاخص بازار دوم با افت یک هزارو ۳۵۸ واحد به عدد ۱۵۷ هزارو ۸۰۰ واحد رسید.

شایان ذکر است گروه مپنا با افت ۹۸ واحد،ملی صنایع مس ایران با افت ۹۴ واحد،س.نفت و گازو پتروشیمی تامین با افت ۶۳ واحدی بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند.

بنا بر این گزارش ممتاز به نقل از یکی از دلایل افت شاخص عدم ارسال گزارش ممتاز به نقل از ها ۹ ماهه شرکتها است.

 همچنین امروز ۲۶۸ میلیون سهم از سهام سرمایه گذاری دارویی تامین در بازار دوم بورس برای اولین بار عرضه شد. پس از رقابت میان متقاضیان بر سر سهام این هلدینگ، هر سهم تیپیکو ۶۰۰۰ ریال قیمت خورد تا بورسی شود.

***واگذاری سهام ۴ شرکت دولتی در هفته جاری از طریق بورس و فرابورس
 
سهام ۴ شرکت دولتی در هفته جاری از طریق بورس و فرابورس واگذار خواهد شد. ۵٫۰۱ درصد سهام سرمایه گذاری رنا شامل ۱۵۰ میلیون سهم به قیمت تابلو بورس در روز عرضه به شرط آن که از ۲۰۱۲ ریال کمتر نباشد در روز سه شنبه، یکم بهمن و ۵ درصد سهام پست بانک شامل ۲۸ میلیون سهم به قیمت تابلو بورس در روز عرضه به شرط آن که از ۱۱ هزار و ۹۱۹ ریال کمتر نباشد را در روز چهارشنبه،دوم بهمن در بورس عرضه می‌شود.همچنین سازمان خصوصی سازی ۲۰ درصد سهام پتروشیمی ابن سینا همدان شامل ۲ میلیون سهم را به ارزش پایه هر سهم ۴۳ هزار و ۴۷۹ ریال و ۱۰۰ درصد سهام شرکت نوسازی صنایع ایران شامل ۹۱ میلیون سهم را به ارزش پایه هر سهم ۲۲۴۹ ریال به ترتیب در روزهای اول و دوم بهمن در فرابورس واگذار خواهد کرد.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.