نسل تازه گوشی‌ها با پردازنده ۸ هسته‌ای در راه است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دو شرکت سامسونگ و کوالکام تصمیم گرفته‌اند طی سال ۲۰۲۴ میلادی پردازنده‌های ۶۴ بیتی روانه بازار کنند. قرار است این فناوری با نسل تازه پردازنده‌های مجهز به ۸ هسته پردازشگر مجزا سازگار شود.
 
 
به گزارش فارس به نقل از دی‌جی‌تایمز، شرکت کره‌ای سامسونگ اعلام کرد که طی سال ۲۰۲۴ میلادی نسل تازه گوشی‌های هوشمند خود را مبتنی بر پردازنده مرکزی ۶۴ بیتی، نمایشگر باکیفیت WQHD و دوربین دیجیتالی ۱۶ مگاپیکسلی روانه بازار می‌کند.
 
منابع آگاه از هم‌اکنون اعلام کردند که اقدامات تازه سامسونگ در حوزه تلفن همراه سبب خواهد شد تا از ابتدای سال آتی میلادی موج تازه رقابت سخت‌افزاری در این حوزه آغاز شود.
 
این منابع گزارش دادند که دو شرکت Samsung Display و Japan Display به زودی تولید انبوه نمایشگرهای WQHD را آغاز می‌کنند تا بر این اساس طی سال ۲۰۲۴ میلادی این نمایشگرها به استاندارد اصلی گوشی‌های هوشمند تازه تبدیل شوند.
 
همچنین به دنبال عرضه پردازنده تازه A7 اپل روی نسل تازه گوشی‌های آیفون، دو شرکت سامسونگ و کوالکام تصمیم گرفته‌اند طی سال ۲۰۲۴ میلادی پردازنده‌های ۶۴ بیتی روانه بازار کنند. قرار است این فناوری با نسل تازه پردازنده‌های مجهز به ۸ هسته پردازشگر مجزا سازگار شود.
 
علاوه بر موارد یاد شده، پیش‌بینی شده است که بیشتر گوشی‌های هوشمندی که طی سال آتی از جانب شرکت‌های بزرگ روانه بازار می‌شوند دوربین دیجیتالی ۱۶ مگاپیکسلی داشته باشند. در حال حاضر تولیدکنندگان بزرگ گوشی می‌کوشند نسل تازه محصولات خود را مجهز به دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسلی روانه بازار کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.