نسل جدید پورشه باکستر

جام جم آنلاین: پورشه باکستر واقعا نیازی به طراحی مجدد کلی و بازنگری اساسی در طرح اولیه ندارد. از زمان معرفی این مدل در سال ۱۹۹۷ تقریبا هر سال شرکت پورشه با به‌روزرسانی این خودرو احساس مدرن بودن و کاملا رقابتی را در آن زنده نگه داشته است.

حتی در مدل‌های سال‌های آخر، باکستر به عنوان معیاری برای خودروهای کلاس خود باقی‌مانده و با برنده‌شدن در مسابقه بهترین اتومبیل‌های خوش‌رکاب، جایزه دیگری را به افتخارات خود اضافه کرده است.

با وجود برتری انکارناپذیر خودرو‌های پورشه، باکستر ۲۰۲۲ روی یک پلتفرم جدید سوار شده است. طول کلی در این نسل از باکستر حدود سه سانتی‌متر و فاصله بین محور عقب و جلو حدود شش سانتی‌متر کشیده شده است. سفتی پیچشی ۴۰ درصد بوده و مرکز ثقل خودرو هم حدود ۰٫۵‌سانتی‌متر پایین‌تر آمده است.

برای تحت کنترل در آوردن کل حجم ماشین به شکل گسترده‌تری از آلومینیوم استفاده شده تا کل ماشین سبک‌تر از قبل شود. بر اساس اعلام شرکت پورشه وزن این خودرو ۱۳۰۷ کیلوگرم بوده که حدود ۲۴٫۵ کیلوگرم از نمونه قبلی سبک‌تر است.

با توجه به این‌که مدل جدید پورشه باکسترS سبک‌تر از نمونه قبلی است به نظر می‌رسد که استفاده از پلتفرم جدید در کل، ایده چندان بدی نباشد.

یکی از چیز‌هایی که اساسا در پورشه باکستر تغییر نمی‌کند، موتور تخت شش سیلندر آن است. تجدید نظر در طراحی سر سیلندر، مدخل جدید و اگزوز با محدودیت کمتر باعث افزایش ده اسب بخار قدرت در ۶۷۰۰ دور بر دقیقه شده است.

میزان مصرف سوخت در پورشه باکستر ۲۰۲۲ اس حدود ۱۵ درصد بهبود یافته است. مدل باکستر۲۰۲۲ ‌‌اس با حفظ موتور تخت شش سیلندر ۳٫۴ لیتری با افزایش قدرت پنج اسب بخاری به ۳۱۵ اسب بخار در ۶۷۰۰ دور بر دقیقه رسیده‌اند.

شتاب صفر تا صد باکسترS هشت وچهار دهم ثانیه،طول ماشین ۴٫۳۸ متر، عرض اتومبیل‌ ۱٫۸۰ متر و ارتفاع آن ۱٫۲۸ متر است.

با توجه با این‌که طراحی مجدد پورشه کیمن کوپه در دست انجام است، می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نه‌چندان دور اتومبیلی مانند باکستر اسپایدر ظهور کند.

یکی از تفاوت‌های عمده این مدل با اتومبیل‌های اسپرت قبلی پورشه، احساس مناسبی است که فرمان اتومبیل‌ هنگام بازی‌کردن در دستان شما ایجاد می‌کند. این فرمان به لطف وزن سبک‌تر، دارای دقت زیاد و همزمان درگیری کمتری است.

ابعاد بیشتر این پلتفرم جدید باعث شده که رانندگی با سرعت بالا بسیار آسان شود. شاید نسبت به مدل‌های قبلی احساس فرزی و چالاکی در این مدل کمتر شده باشد، اما احساس امنیت با باکستر ۲۰۲۲ S به همان مقدار افزایش یافته است.

در نسل جدید باکستر به طور طبیعی شاهد یک ظاهر جدید تهاجمی‌تر و عجیب و غریب‌تر هستیم. مدخل‌های بزرگ هوا در کنار چرخ عقب و چراغ‌های جلو محصول همین طراحی عجیب و غریب است. گلگیرهای جلو مانند تمامی پورشه‌ها از محل صندلی راننده به وضوح قابل مشاهده هستند.

کیفیت قطعات پلاستیکی به کار رفته در داخل ماشین به قدری بالاست که به نظر روکش چرم آپشن غیرضروری به نظر می‌رسد. صندلی‌های ماشین هم اقتباسی از پورشه ۹۱۱ بوده و آسایش و راحتی زیادی برای سرنشینان به همراه دارد.

قیمت مدل پایه باکستر از ۱۰۰میلیون تومان آغاز می‌شود. بسیاری معتقدند پس از تست و مقایسه با دیگر همتایان خود، این خودروی اسپرت در صدر قرار می‌گیرد.

caranddriver – منبع: آتنا حسن آبادی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.