نسل جدید مزدا۳،خودرویی مهم برای مزدا

اولین عکس از نسل جدید مزدا۳ لو رفت!این عکس‌ها هرچند بی کیفیت هستند اما به خوبی نشان دهندهٔ این هستند که شاهد خودرویی مهم از سوی خودروساز ژاپنی مزدا هستیم.

۲۰۲۴ Mazda3

حدس زده می‌شود که این عکس‌های رسمی هستند و از سوی خود مزدا منتشر شده اند اما طبق گفته های مزدا به خبر نگاران،این طراحی نهایی نسل جدید مزدا برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۴ نیست.

۲۰۲۴ Mazda3

در این عکس‌ها سدان و هاچ بک مزدا ۳ نشان داده شده است،همان طور که تشخیص داده‌اید این خودرو هم به محصولات جدید مزدا بسیار شباهت دارد که این شباهت را مدیون طراحی Kodo هستیم،جلو پنجرهٔ ۵لبه ای و چراغ‌های جلو که توسط نوار کرومی به هم وصل شده‌اند بسیار به دو مدل CX-5 و مزدا۶ شباهت دارد.
طبق اعلام مزدا در نمایشگاه خودرو پاریس،این خودرو در سال ۲۰۲۴ پا به خیابان خواهد گذاشت،یعنی چهار سال پس از عرضه نسل قدیمی.

۲۰۲۴ Mazda3

اگر بخواهیم دربارهٔ موتور های این خودرو صحبت کنیم،اطلاعات زیاد نیست اما به احتمال خیلی زیاد موتور های ۲لیتری اسکای اکتیو ۴  سیلندر،۲٫۵لیتری اسکای اکتیو ۴ سیلندر و ۲٫۲ لیتری توربو دیزل برای این خودرو محفوظ خواهد بود.موتور های اسکای اکتیو این خودرو به ترتیب ۱۵۵ و ۱۹۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند.انتقال قدرت نیروی این موتور های هم احتمالاً از طریق گیربکس ۶سرعته دستی یا خودکار انجام خواهد شد.

۲۰۲۴ Mazda3

این خودرو،اولین خودروی مزدا است که از سیستم هیبریدی تویوتا استفاده خواهد کرد.
هیوندای i30 و تویوتا کرولا از نزدیک‌ترین رقبا به این خودرو هستند.

مزدا ۲۰۲۴ سدان هاچ بک

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.