نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک پشت پرنده اول اسفند اهدا می‌شوند

۱۷ام بهمن ،

مژگان امجد مدیر فروشگاه مرکزی شهرکتاب با اعلام این خبر افزود: در این مراسم علاوه بر اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاکپشت پرنده، از دو تن از چهره‌های موثر و پیشکسوت کتاب کودک و نوجوان ایران تقدیر می‌شود.
وی افزود: پس از اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاکپشت پرنده، جشن امضای کتاب‌های کودک و نوجوان راه یافته به فهرست پنجم لاکپشت پرنده با حضور نویسندگان، مترجمان و تصویرگران کتاب‌های برگزیده برگزار خواهد شد.
محمود برآبادی سخنگوی داوران لاکپشت پرنده نیز دربارهٔ مراسم گفت: این اولین دوره اهدای جایزه سالانه لاکپشت پرنده است که در آن نشان‌های طلایی و نقره‌ای به بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان اهدا می‌شود.
به گفته وی، همزمان با اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای، معیار‌ها و اصول لاکپشت پرنده نیز اعلام می‌شود.
برآبادی افزود: پیش از این معیارهای کلی و شیوه نامه راهیابی کتاب‌ها به این فهرست در مجله پژوهشنامه و پایگاه اینترنتی آن منتشر می‌شد، اما پس از برگزاری اولین جشن امضای لاکپشت پرنده، داوران با در نظر گرفتن دیدگاه‌های نویسندگان و مترجمان و منتقدان، متن معیار‌ها را کامل‌تر کردند و در بعضی از موارد نیز تغییراتی به وجود آوردند که متن نهایی همزمان با اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای اعلام خواهد شد.
برآبادی دربارهٔ بخش تقدیر از پیشکسوتان و چهره‌های موثر نیز گفت: هر سال در کنار اهدای جایزه به نویسندگان و مترجمان بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان، از یک یا دو نفر از چهره‌های موثر یا پیشکسوت کتاب کودک و نوجوان هم تقدیر می‌شود.  امسال بیش از ۱۰ نفر در فهرست تقدیر پیشنهاد شدند که داوران پس از بحث و گفت‌و‌گوها تصمیم گرفتند از دو چهره برجسته و موثر تقدیر کنند.

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.