نشت اطلاعات از جلسه فوق محرمانه اسرائیل در خصوص ایران ، مصر و سوریه

نتانیاهو از نشت اطلاعات یک جلسه محرمانه در سرزمین های اشغالی پیرامون ایران ، مصر و سوریه بشدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص، امروز صبح بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جلسه امنیتی غیرمنتظره ای را برای اعضای کابینه اش تشکیل داد و اظهار داشت اطلاعاتی از بخش اول جلسه ای که طی روزهای گذشته داشتند به بیرون از کابینه نشت کرده است.


نتانیاهو گفت: روز گذشته اندک زمانی پس از پایان جلسه اتفاق مهمی افتاد. متاسفانه یکی از اعضای کابینه مباحث محرمانه ما را بیرون از جلسه با افرادی بی ارتباط با مسائل محرمانه و از جمع رسانه ای ها درمیان گذاشته است و این شخص هرکه باشد می بایستی بداند که نشت اطلاعات به بیرون از کابینه یعنی از بین بردن اعتماد موجود دربین کسانی که در این انجمن کار می کنند. کسی که مسئول نشت اطلاعات است باید درجریان باشد که قوانین اصولی امنیت کابینه را شکسته است. او همچنین به اعتبار نام کسانی که هرگز اطلاعات را خارج از کابینه نکرده بودند صدمه وارد کرد.


روز سه شنبه در گردهم آیی اعضای کابینه در جلسه هشت ساعته که وزارء به جمع بندی اطلاعات محرمانه یکسال در خصوص موضوع برنامه هسته ای ایران، جنگ داخلی سوریه، خیزش اخوان المسلمین در مصر رسیده بودند، یکی از اعضاء با خروج اطلاعات به بیرون از جلسه اعتبار آن را کاملا مخدوش کرده است.
نتانیاهو در ادامه افزود: امنیت رژیم اسرائیل در گرو این است که کابینه سیاسی- امنیتی آن قابلیت برگزاری جلسات متفاوت و گسترده و طبقه بندی شده را داشته باشد که بتوان با اطمینان کامل حقایق، عقاید اعضاء و عواقب اقدامات را در آن بیان کرد.
 

نتانیاهو افزود: “من برای رسانه ای ها هیچ حرفی ندارم. آنها به هرشکلی که کار کنند و برای اخبار مربوط به ما تیتر بزنند درحال انجام دادن کار خود هستند. من برای کسی حرف دارم که قوانین اولیه اطمینان مورد نیاز برای مباحث امنیتی را زیرپا گذاشته است. برای کسی حرف دارم که در این جلسات حضور می یابد و می تواند اطلاعات طبقه بندی شده را بیرون از این مکان ببرد. متاسفانه خبر محرمانه در خبرگزاری یعودیوت آحارونوت کار شده است و آن چیزی را که نمی خواستیم کسی بفهمد رسما از تریبون خود اعلام کردیم. من مسئولیت حفظ اطلاعاتی را که امنیت ساکنین رژیم اسرائیل را تامین می کند برعهده دارم.”
 

بیانیه نتانیاهو اشاره به عدم امنیت در دستگاه اطلاعاتی این رژیم دارد. نتانیاهو تصمیم دارد از این پس تعدادی از اعضای کابینه را حذف کند تا جلوی انتشار اطلاعات محرمانه را بگیرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.