نشستن طولانی مدت دانش آموزان، دردهای اسکلتی در پی دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مدرسه محیطی برای شکوفایی استعداد دانش آموزان است، اما بی‌توجهی به عوامل ارگونومی، سلامت دانش آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آنها را در بزرگسالی با ناراحتی مواجه می‌کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ ‌اسدالله حاجی مختاری، کارشناس بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان یزد با تأکید بر انجام حرکات کششی و عدم نشستن های طولانی مدت در دانش آموزان در سر کلاس درس گفت: نشستن طولانی مدت دانش آموزان سبب دردهای اسکلتی می گردد.

حاجی مختاری با تأکید بر اینکه وزن کیف کودک به همراه محتویات آن از ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن کودک تجاوز نکند، گفت: کیف کودکان بهتر است یک کوله‌پشتی‌ دوبنده با بندهای عریض داشته باشد تا فشار بسیاری روی شانه‌های کودک وارد نشود.

وی تأکید کرد: دانش آموزان باید در زمان کلاس‌های ورزشی حرکات کششی مناسب داشته باشند و در زمان نشستن در کلاس نیز حتماً اجازه جابه‌جایی یا بلند شدن مقطعی به کودک داده شود زیرا حتی اگر روش نشستن مناسب بر روی صندلی و پشت میز هم رعایت شود در صورتی که کودک نتواند تغییر وضعیت دهد نشستن طولانی ممکن است به خستگی عضلات و دردهای اسکلتی ‌منجر شود.

این کارشناس بهداشت حرفه‌ای با تأکید بر استفاده از کفش‌های راحت با اندازه و پاشنه مناسب در دانش آموزان افزود: کفش‌های با کفی بسیار نرم و نازک برای دانش آموزان مناسب نیستند از طرف دیگر کفش‌های تنگ و نوک تیز نیز سبب ایجاد درد و ناراحتی و حتی ایجاد میخچه می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.